Hur mycket?

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Undrar hur mycket effekt (på ett ungefär) dynojet-kit och acropovic helsystem ger på en R1:a -00? : :va fyllisar

Varför inte köpa helsystemet och sen ställa in allt i bänk, i stället för att köpa amerikanskt skräp som dynojet?

Så mycket fick jag iallfall o är rätt nöjd!

Tjena! Nu ska jag hjälpa dig med din fråga!
Jag äger oxå en R1.a 00.a o kom över ett beg Akrapovic racingline med oval titan slutburk.För det första så gör det en jädrans stor skillnad viktmässigt på helsystemet o även burken jämfört med orginal...fattar inte hur Yamaha kan montera bly på hojen.
Körde upp till Yamaha Center o fick det fixat där,monterade på systemet,KN filter
o dynojet kit,de rekomenderade kitet men visst man hade nog kunnat köpa lösa munstycke osv o få ut samma eller bättre..inte vet jag.Nån nytta i det hela måste ju trots allt dynokitet göra.Ja o så modifiera han om luftburken oxå lite så där blev större hål i den.Med bänkning o hela kalaset fick jag 12 hästar extra på bakhjulet..ska man vara exakt så blev det 11,7 enligt dynojet kurvan.
Rätt nöjd faktiskt även om nåt litet modifierings jobb till som portning hade inte varit fel med det kostar ju oxå skjortan.Samma o fixa ram air till hojen men somliga säger att det lär vara rätt svårt o justera Rettor med såna ingrepp.
O skulle man slå ut kostnaderna så skulle man kanske för de pengarna köpt en beg turbo sats men det beros ju oxå hur man vill utnyttja hojen osv.
Mvh R1 racer

Tack!!

Tack för svaret R1-racer!! Allt satt redan på när jag köpte och är installerat av Yamaha-center så det borde ju vara i närheten av vad ditt gav. Lite fel förstahoj men vafan, priset var rätt. Nån som har en Öhlins styrdämpare till salu.... :skrämd

Ne då inget fel alls!

Snake skrev:
Tack för svaret R1-racer!! Allt satt redan på när jag köpte och är installerat av Yamaha-center så det borde ju vara i närheten av vad ditt gav. Lite fel förstahoj men vafan, priset var rätt. Nån som har en Öhlins styrdämpare till salu.... :skrämd
Ne då! det är då inget fel att du valde det som första hoj,bara många som tycker
rettan är så extrem osv ingen bra nybörjar hoj men enligt mitt tycke så är den som vilken sporthoj som helst o inte nån större problem o hantera.
Fick du inga dynojet kurv papper när du köpte hojen av förra ägarn? det vore ju kul o höra hur mycket du har på bakhjulet eller hur mycket allt detta gav.
Hm det vore muma med Öhlinare men attans så dyrt oxå.
Mvh R1 racer

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...