Hur mycket väger ett skinnställ?

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
954 Blade
Jag behöver veta ungefär vad ett ställ väger, för att kunna räkna ut fraktkostnad? Kan tyvärr inte väga mitt eget eftersom jag inte äger någon fjärrvåg som kan väga allt inom en 15 mils radie! :hihi

BajkMajk skrev:
Jag behöver veta ungefär vad ett ställ väger, för att kunna räkna ut fraktkostnad? Kan tyvärr inte väga mitt eget eftersom jag inte äger någon fjärrvåg som kan väga allt inom en 15 mils radie! :hihi

Jag har för mig att mitt IXS-ställ vägde ca 6 kg. Provade med och utan på vågen...

MangeH skrev:
Jag har för mig att mitt IXS-ställ vägde ca 6 kg. Provade med och utan på vågen...

Mao någonstans mellan 5 och 10 kilo, men knappast mer!

Tack! :tummenupp

Vet någon om posten är bästa alternativet (inom Sverige alltså) eller finns det andra alternativ som är billigare, bättre?

Bussgods ! Betalade 180:- för just ett skinnställ i frakt för ngn vecka sen.....

Folkezx9r skrev:
Bussgods ! Betalade 180:- för just ett skinnställ i frakt för ngn vecka sen.....

Var precis inne på bussgods.se och kollade. Endast distributionsavgiften låg på 115:- (frakt 150:-) om man hämtar ut paketet i Stockholm, Malmö eller Göteborg där jag förövrigt bor! På övriga ställen kostar det bara 45:- att hämta ut paketet! :mad: :va

Packar de om paketet och plätterar det med guld i just dessa tre städer eller?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D