Hur mycket tror folk att dom kan få för sina hojar...

Den första är importerad (ett I på regskylten) så den är inte svensksåld liksom. Därav av viss värdeminskning. Sen blir jag väl lite irriterad då han WSBK är inte en privatperson utan han driver en firma och säljer hojar sådär.

Hmm... baserat på dom bilder man kan se där så skulle jag inte vara säker på att det är ett i, det är dock för få pixlar för att kunna säga något (förstorade och kan inte säga säkert var det är). Fast du kanske har tillgång till mer högupplösta varianter? (vet inte om dom skalas ner i presentationen)

Killen har skrivit "ja" på "svensksåld" vilket torde innebära att det är ett "s", men visst, han kan ha gjort fel.

Last edited:
Last edited:
Jo, somliga sätter ut ett pris som är för högt i jämförelse med andras priser, varför gör det på detta viset då? Jo, antingen bor de i en hink och har ingen koll på vilken prisbild som är rimlig alls, prissätter efter affektionsvärdet för de själva, eller så tar de en ren chansning och hoppas på någon stolle med skottkärreplänbok som skiter i priset bara det är en tjusig raket.

Det är väl bara att låta bli att handla, så löser det sig nog på sikt.

/perris

Nej,, 79´ för -07:an kändes som ett vinterpris nästan

Edit: -03:an var ju fantasi däremot

Med tanke på det enorma utbudet av begagnade motorcyklar som finns i landet så anser jag inte att "vinter" eller "vårpriser" existerar. Det är köparens marknad, hojar till fantasipriser blir inte heller sålda. tyvärr så fattar oftast inte säljaren det bara....:va

...Annars finns ju den här...jag menar om ni har 39000 som bränner i fickan: http://www.blocket.se/vi/14003334.htm?ca=11_s

..."Customizing gone wrong" enl. min mening :D
Va fan, har inte den där utvecklingsstörda skördetröskan sålt än till någon träskoförsedd herre. Den där annonsen har väl legat ute en stund. Fast abstrakt konst och motorcyklar är nog aldrig en riktig höjdarkombination.

/perris

Varför köper man en hoj för att sen sälja och göra likadant igen om och om och om igen åter och åter?

Är det bara jag som kan köpa en hoj och göra det för att jag vill ha DEN och inte grannens? Sen om jag vill ha en annan så köper jag den MED för att jag köpte ju den förra för att jag ville ha just DEN.

Finns 2 hojar till jag vill ha men prislappen motiverar inget köp. Det gäller 1098R och Yamaha R7.
Jag KOMMER att köpa dem, men klarar att vänta tills säljarna bölar för att få dem sålda.
Måste vara skitfolk som köper-säljer-köper-säljer osv osv.

Han har ju ändå blivit av med lappen så onödigt att ha moppen stående över vintern......

:va Varför slutar sporthojsförare köra med sin knarr när de blir av med körkortet?

Det finns väll inte en själ här på Sporthoj som någonsin har åkt ut på en hojrunda utan att överstiga lagliga hastigheter!?
(Man bryter alltså mot lagen varje gång man åker på sin knarr)

Varför skall man då helt plötsligt börja följa lagen när man har blivit av med sitt körkort? :va :confused:

Nån som vet?

Varför skall man då helt plötsligt börja följa lagen när man har blivit av med sitt körkort? :va :confused:

Nån som vet?

...Gissningsvis för att ev. påföljd (i rättslig mening) är betydligt allvarligare för olovlig körning än för rena hastighetsöverträdelser. Det skulle i.a.f. hindra mig från att köra utan kort.

...Gissningsvis för att ev. påföljd (i rättslig mening) är betydligt allvarligare för olovlig körning än för rena hastighetsöverträdelser. Det skulle i.a.f. hindra mig från att köra utan kort.

Ok, jag är lite tvärtom, kör inte så djävulens fort i varken bilen eller motorcykeln det finns helt enkelt inga resurser till det :hihi

Men jag tänker fortsätta köra om jag blir av med kortet :fakta

Många säljare drar en koll på blocket och sätter priset någonstans i mitten av utbudet, och tror sig ha ett rimligt pris. Men de missar ofta det faktum att det utbud de kikat på är hojarna som är KVAR!! De osålda! Därav att priserna blir en smula optimistiska.

De hojar som har "rätt" pris ligger oftast inte ute mer än enstaka dagar under högsäsong, ibland bara i timmar. :fakta

:va Varför slutar sporthojsförare köra med sin knarr när de blir av med körkortet?

Det finns väll inte en själ här på Sporthoj som någonsin har åkt ut på en hojrunda utan att överstiga lagliga hastigheter!?
(Man bryter alltså mot lagen varje gång man åker på sin knarr)

Nån som vet?
Nja, nu tänkte jag mer på att sälja en hoj i december p g a förlorat körkort......
Stor risk att den blivit stående vare sig körkort eller inte. :va

Varför köper man en hoj för att sen sälja och göra likadant igen om och om och om igen åter och åter?

Är det bara jag som kan köpa en hoj och göra det för att jag vill ha DEN och inte grannens? Sen om jag vill ha en annan så köper jag den MED för att jag köpte ju den förra för att jag ville ha just DEN.

1. Alla har inte plats för flera hojar.
2. Folk nöjer sig med en hoj som är lite nyare istället för fler äldre.
3. Folk har inte ekonomin att underhålla/äga fler än 1 hoj.
4. Man säljer sin nuvarande hoj för att få ut lite pengar till sin nya.
5. Man anser att sin nuvarande hoj är tråkig och man inte längre vill köra den.

Bara lite olika orsaker varför inte alla har 4 hojar i garaget även fast man skulle vilja.

Herre gud vilka priser 03 då.:skrämd
Jag fick min zx10r 06 med mindre mil och kolfiberfäljar o accra pcIII plus en massa annat för 78000 här i London.
E de så j***a dyrt där hemma?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...