Hur mycket tjänar du?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Frågan som få vågar ställa men som många undrar är vad folk tjänar egentligen.
(Finns det redan en sån här tråd så är det bara att plocka bort. Jag hittade ingen liknande)

Jobbar som säkerhetsvakt vid fartygslossning.
Utbildning: Gymnasie. Interna kurser inom företaget totalt ca 2 veckor.
Lön: 114:-/h / 199,5:-/h beroende på tid på dygnet. I snitt 27,000:-/månad

Så vad tjänar du?

Fastighetsskötare/drifttekniker. Gymnasial utbildning. Kommer att få utbildningar i jobbet. Arbetstid 7-16 må-fre. Jag börjar jobbet om en vecka. Ingångslön 23000/mån.

lite över 30k, har inte kollat så noga, det blir alltid lite över så det är inte så noga.

Bilelektriker på Torslandaverken, +20år i yrket, adekvat utbildning(bilmekaniker, lastbilsmekaniker, elektriker, en drös uppdateringar och special kurser)

Ingen aning. De kommer en massa pengar ibland så räkningar blir betalda . :)

Vad man tjänar är ju väldigt beroende av var man bor.
Skillnaden i medianlönen för en programmerare är ju 5-6k mellan Stockholm/Karlskrona...
För att inte tala om att man inte räknar övertid, men månadslön utan övertidsersättning brukar vara lite högre för att kompensera.

Vad man tjänar är ju väldigt beroende av var man bor.
Skillnaden i medianlönen för en programmerare är ju 5-6k mellan Stockholm/Karlskrona...
För att inte tala om att man inte räknar övertid, men månadslön utan övertidsersättning brukar vara lite högre för att kompensera.

En insikt jag fått av att flytta från Sthlm till Nkpg där 25´ verkar anses va en rätt bra lön, är också att räkna TIMlön och ta hänsyn till frihet/förmåner.