Hur mycket tjänar du?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Frågan som få vågar ställa men som många undrar är vad folk tjänar egentligen.
(Finns det redan en sån här tråd så är det bara att plocka bort. Jag hittade ingen liknande)

Jobbar som säkerhetsvakt vid fartygslossning.
Utbildning: Gymnasie. Interna kurser inom företaget totalt ca 2 veckor.
Lön: 114:-/h / 199,5:-/h beroende på tid på dygnet. I snitt 27,000:-/månad

Så vad tjänar du?

Fastighetsskötare/drifttekniker. Gymnasial utbildning. Kommer att få utbildningar i jobbet. Arbetstid 7-16 må-fre. Jag börjar jobbet om en vecka. Ingångslön 23000/mån.

lite över 30k, har inte kollat så noga, det blir alltid lite över så det är inte så noga.

Bilelektriker på Torslandaverken, +20år i yrket, adekvat utbildning(bilmekaniker, lastbilsmekaniker, elektriker, en drös uppdateringar och special kurser)

Ingen aning. De kommer en massa pengar ibland så räkningar blir betalda . :)

Vad man tjänar är ju väldigt beroende av var man bor.
Skillnaden i medianlönen för en programmerare är ju 5-6k mellan Stockholm/Karlskrona...
För att inte tala om att man inte räknar övertid, men månadslön utan övertidsersättning brukar vara lite högre för att kompensera.

Vad man tjänar är ju väldigt beroende av var man bor.
Skillnaden i medianlönen för en programmerare är ju 5-6k mellan Stockholm/Karlskrona...
För att inte tala om att man inte räknar övertid, men månadslön utan övertidsersättning brukar vara lite högre för att kompensera.

En insikt jag fått av att flytta från Sthlm till Nkpg där 25´ verkar anses va en rätt bra lön, är också att räkna TIMlön och ta hänsyn till frihet/förmåner.

Även om jag tjänade mer i Sthlm än jag lär göra här första tiden trots akademisk grund (snart) så jobbade jag extremt mkt mer i sthlm än jag lär göra här. Jag minns också hur lata jag tyckte att chefer på diverse positioner var på landsbygden jämfört med Sthlm/Gbg. Gå vid fyra, hämta ungar vid tre osv.. I Sthlm kunde man chansa på att ringa mellan sju och åtta och fick mer än sällan svar direkt för de satt kvar på kontoret.

För mig, är det nog ändå mer värt att tjäna 32´ här, bo i ett sjysst hus för 3 msek och va hemma vid sex. Än att tjäna 42´ i Sthlm, bo i ett liknande hus fast för 7 msek och komma hem vid åtta.

För lite, som vanligt. 26-27k om jag jobbar normalt. Jobbar extremt mycket mer än normalt men tar inte ut det i lön än.

Ivan Drago makes nothing but gets bread and water from ze state every month, so he can continue to break ze bulten record.

Nåt sånt här en bra kväll
cash-wad.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!