Vad har du för lön?

Vad har du i lön?

• Antal röstningar
    0

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Med tanke på lärarlönerna så undrar jag egentligen vad gemene man tjänar. Känns som om att många ljuger och kryddar på lite extra för att imponera på grannen lite... så svara ärligt i pollen som är anonym.

Så, vad tjänar du?

Följdfråga som Lagom skrev: Tycker du att du borde tjäna mer?

Last edited:
Det går bra nu :D
Edit:
Nu funkade det ju.

26-28 000kr

På 2 jobb ala svenskt 100% + brittiskt låglönejobb ala 50%

Så lärare och sjuksköterskor kan stoppa upp sitt gnäll :)

Last edited:
th_corn.gif

Edit: Dåligt. Man kan ju bara välja ett resultat...

Last edited:
Lön brukar räknas före ? :va

Jag vet, men jag tycker faktiskt det egentligen är mer intressant vad folk får ut i handen. Kommentaren om svarta pengar var bara för att provocera fram en tanke om hur snett det kan bli om man talar om hur mycket någon tjänar innan skatt. Många tjänar ju pengar på olika sätt och kan göra en rad olika avdrag vilket gör att jämförelserna haltar.

Jag vet, men jag tycker faktiskt det egentligen är mer intressant vad folk får ut i handen. Kommentaren om svarta pengar var bara för att provocera fram en tanke om hur snett det kan bli om man talar om hur mycket någon tjänar innan skatt. Många tjänar ju pengar på olika sätt och kan göra en rad olika avdrag vilket gör att jämförelserna haltar.

Det blir nog lättare att tolka statistiken om de är före skatt, då folk betalar olika mkt skatt...

Det blir nog lättare att tolka statistiken om de är före skatt, då folk betalar olika mkt skatt...

Jag håller inte med om det. Folk är ofta mest intresserade vad man får ut i handen. En höginkomsttagare som kommer över brytgränsen betalar högre skatt. Vid en viss gräns blir det inte lika intressant att anstränga sig ytterligare för att få upp sin lön. Skillnaden blir inte så stor i slutet av månaden ändå. Det mesta går till skatt. Det finns ett skäl varför folk skapar bolag där de sätter in sina arvoden för att sedan plocka ut det de behöver för sitt uppehälle. Hur mycket tjänar en sådan person som väljer att skatteplanera? Vi kommer aldrig att få fram en helt rättvis redovisning hur mycket folk tjänar egentligen. Hur ska man mäta det när det finns så många olika konstruktioner.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show