Hur mycket soppa drar V-tvinnar som Firestorm, TL1000 etc.

Min Trx drar ca 0,5lit/mil
Man kommer mellan 28 och 34mil på en tank på ~16lit(?)

Lime skrev:
Jag tror att det är du som har blivit fegare på att gasa... ;-)

Och 0.70? Är det med eller utan barlast. Du är ju känd för att inte kunna köra utan co-pilot. :lol

Ingen större skillnad bensinförbrukningsmässigt med/utan skjuts, och att bensinförbrukningen minskar ju mer mil en VTR har rullat är inte helt okänt, kamrat med svart VTR som gått 9.600 mil drar 1 dl mindre än min, så vid 40.000 mil borde förbrukningen ligga på 1 dl/mil eller så... :D (Men, helt klart är att VTR drar mer soppa dom första tusen milen, är väl tills motorn är inkörd... :tungan )

/B

Min Aprilia Falco är tyvärr äckligt törstig, har räknat ut att den drar 0,8/mil ca.. Men den är i och för sig inte orginal, den är chipad, annan luftburk, trimpipor etc.
Men den går som f..n! :tungan

Honda Firestorm -99, 3600 mil tills -01 .... helt orginal sånär som på Jardine RT one slipon...

0.8 vid "normal" landsvägskörning
1.2 vid bankörning

kom ALDRIG någonsin under 0.6 (110 på e4:an linköping tokholm... kommer jag ALDRIG att göra om för fyyy va tråkigt det var)

Senare med Dynojet kit och KN filter... jaa... då drog det iväg lite mera.. (huvudmunstycken ökade från 178 till 200) men hann aldrig mäta exakt innan nån stackars bilist gjorde U-sväng framför näsan på mig och gjorde sig skyldig till en massa trafiklagbrott... (notering, polisen ville inte ens komma o titta... så nästa gång kräver jag att de kommer för att slipp F-bolags tjafs)
//håkan

:va Jag trodde att sporthojarna skulle ligga över/runt litern iaf. Men det är förvånandsvärt många som inte drar speciellt mkt tydligen.

XT:n ligger på 0,54 l/mil...aktiv blandad körning så att säga :D tycker det är lite konstigt att era sporthojar inte drar mycket mera :rolleyes:

/KaliZ

Sen när blev R6'an en twin :va
jaja, min Monster 900 drar ca 0.6 blandad körning.

Min ligger runt 0,6-1,0 liter milen... Polaren körde en SP1 innan.... Och den drog soppa kan ja lova!!! Efter 13 mils hård körning hade han tomt i tanken! Hahaha.... men det hade inte jag.

Kollar inte så noga längre... Men har mätt förut och fått allt mellan 0.6 och 1.2 på gata, TL1000S
Tror det ligger på 1-1.1 för det mesta.

Med min hoj,Firestorm-99 med akra titansystem,KN-filter å dynojet har jag kört som lägst 0,5 å då gick det riktigt lugnt,när man ligger å kör hårt är det 0,9 som mest,men som sag,har man råd å försäkra har man råd m bensa!

KaliZ skrev:
:va Jag trodde att sporthojarna skulle ligga över/runt litern iaf. Men det är förvånandsvärt många som inte drar speciellt mkt tydligen.

XT:n ligger på 0,54 l/mil...aktiv blandad körning så att säga :D tycker det är lite konstigt att era sporthojar inte drar mycket mera :rolleyes:

/KaliZ
Fast du lär ju inte kunna få din hoj att dra 1 liter hur mycket du än försöker :tungan Min drar 0,52-0,54 oavsett hur mycket man gasar (DR650 stånkamotor för de som undrar, sorry för ot-spammet)

jadu... allt från halvlitern till dryga litern beroende på hur tung handen är. i snitt runt 0.8 tror jag...

helsystem, öppnad luftburk och annat filter... justerar soppan med en techlusion tfi
ska upp i bänken snart och få den optimerad, spännande... :)

Var inte tanken mindre på de äldre VTR modellerna? Den blev väl nån liter större från och med nån årsmodell har jag för mig, nån som vet vilket år tanken gjordes större?

KaliZ skrev:

/KaliZ

XT säger du.... ser mer ut som en panda men jag är lite dålig på märken å så :arsele

PacMan skrev:
Som jämförelse drar min RD 350 ca 0,6 vid normal till halvbusig körning, och 0,8 vid bankörning + lite tvåtaktsolja då :rolleyes: .
Du ska då ha in din 2-taktare i alla sammanhang :spammer :D

mb skrev:
Du ska då ha in din 2-taktare i alla sammanhang :spammer :D

Hehe, sorry! :spammer Den e ju en twin i alla fall. Kan vara så att jag hänger här lite för mycket, spciellt på arbetstid. :rolleyes:

Vad gör du här föresten..?? Det där e ju ingen twin....! :D

Fudpucker skrev:
Var inte tanken mindre på de äldre VTR modellerna? Den blev väl nån liter större från och med nån årsmodell har jag för mig, nån som vet vilket år tanken gjordes större?

01 blev tanken på 19 liter mot tidigare 16 liter...

Med slipon, renegade-airkit och chip:
0,55 / mil vid långkörning... dock ganska hög medelhastighet typ 130-150 km/h.

Körning på bana, dvs buskörning:

typ dubbelt, aldrig under litern.

tjing

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...