Hur mycket soppa drar din mc?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
inte så konstigt att den drog så mycket, oinställd 24mm förgasare som pumpade "lite" för mycket bensin :öl :öl :öl i en repig 62cc(65) cylinder med en krök som läckte ngt. fasasfullt, annars så höll man sig runt 0,5-0,6 l/mil......dracen jag hade drog 0,25.....ostrypt, och då kan jag säga att det varvades MYCKET :)

Min drar (vad jag märkt hittills) strax under litern milen. Kanske beror på att hälften hamnar på gatan :crash

kom typ 10 mil på 6 liter vid blandad körning så 0.6 drar den typ... hur stor skillnad blir det om man ligger på en motorväg i 100/110 istället hur många L/mil går den ner i då typ?

Hammet skrev:
inte så konstigt att den drog så mycket, oinställd 24mm förgasare som pumpade "lite" för mycket bensin :öl :öl :öl i en repig 62cc(65) cylinder med en krök som läckte ngt. fasasfullt, annars så höll man sig runt 0,5-0,6 l/mil......dracen jag hade drog 0,25.....ostrypt, och då kan jag säga att det varvades MYCKET :)
Jo, men ändå :) Jag hade ju 210 munstycke i min tom. Ändå drog den 0.3 :)

Nisse Järnet skrev:
Va?! Du vet att du ska skruva i dräneringsskruven på förgasarnes underdel va? :crash ;)

Den är ju strypt och då drar den tydligen väldigt mycket, men det blire ändring på snart :)

Poyjs

Min Nsf drar väll typ 0,3l/mil Men det kan ju bero på hur man kör då va.!

Min drar 0,5-0,6 vid ganska hård körning. Men det känns som om det försvinner mer, jag bor fan på bensinmacken :cool:

240 Min drar run 0,4 0,5 liter per mil :cool:
Va? Är det sant?! Du e ba min idol! en 625:a som drar 0,4 e ba sååå koolt assså!

(Viste ni att det här va den första tråden solid gjorde på nya forumet, vilken nostalgi kick :hihi)

Edit: Nemän har inte orm fan stavat fel!

Last edited:
¨Dra Soppa¨? Hur fan drar man i soppa? och ännu dummare är ju hur en mc ska kunna dra i soppa?

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard