Hur mycket slits SC2 på en bandag?

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag har bl a kört Pirelli Superbike Pro på bandagar. Nu funderar jag på att pröva SC2:or. Men hur mycket slits dem? Påverkas ju av körstil osv men tänkte om jag kunde få något hum i alla fall.

Förutsättningar
Bana: Gelleråsen
Hoj: GSX-R 1000
Tid: 1.14-1.17

Lånar tråden lite.. Tänkte köpa pirelli regn däck då dunlop är för dyra. Funkar det att köra

120/70 R17 NHS DIABLO RAIN SCR2 och

190/60 R17 NHS DIABLO RAIN SCR1 ??

Eller ska man ha ett mjukare framdäck?

Hadez , får jag fråga hur Pro fungerar och håller för dig med dina tider ..

Är lite sugen på testa just PRo för bandagar :)

Jag tycker pro eller conti compk som är likadana är bra. Dock så märker man stor skillnad när man går till ett par riktigt racedäck. När man kommer ner i halvsnabba tider så börjar pro däcken släppa, dock så är det lugnt och kontrollerat. Den största skillnaden som jag märkte mellan pro och racedäck var hur mycket mer man kunde gasa i utgången på kurvorna. Men tycker pro däcken är ett riktigt bra mellanting mellan bra gatdäck och racedäck. sen håller de riktigt länge dessutom :)

Jag tycker Pro är acceptabelt, men de släpper lite i vissa kurvor när man går på gasen t ex i Ejes. Inte tyckt att det varit på nåt otäckt sätt men man märker att där finns en gräns. Därför blir jag lite för försiktig i depåkurvan också.

Ang fjädring och annat kan jag säga att jag har hårt ställd fjädring (ej trös-optimerad) och är ibland lite väl sen på bromsen (ska jobba på det) och vill gärna dra på med gasen innan helt uppställd.

Jag körde SC2 bak på långloppet i somras, då höll det ca 3 timmar i 1.10-1.11 tempo, dock vände jag på däcket efter halvtid ungefär :)

Back