hur mycket skiljer det

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625SMC -05
hur mycket skiljer det egentligen på KTM 625 och 660
års:04 jag måste ha något piggare än min 640 har kollat på forumet men hittar ingenting om 625 an den har ju el start vilket är bra jag är rätt lat
vet nån HP på den orginal eller med effekt system
jag måste ha nåt som reser sig i minst 80km/h

kan nån svara ÄRLIGT hur lättstartad är en 660
slår den tillbaka ofta? surar den ner sig lätt?

Det är lätt att kicka igång en 660 om man har en väljusterad förgasare och ventilspel m.m. ligger någorlunda rätt. Det är bara en fråga om att lära sig rätt teknik (och det är lätt).

Jag har aldrig varit med om att en KTM sparkar tillbaka.

molle skrev:

kan nån svara ÄRLIGT hur lättstartad är en 660
slår den tillbaka ofta? surar den ner sig lätt?

På fråga ett: Jättelätt när man gör rätt! Att kicka fyrtakt kräver en viss nivå av kunnande för att det ska funka bra. Väldigt lätt att lära sig dock.

Fråga två: Aldrig!

Fråga tre: Ja, om man kåtgasar som värsta fjortisen på rullen innan man försöker starta (accpump)! Och skulle den bli sur finns det en "anti"-choke (röd knapp, bredvid choken) som ger motorn lite mer luft om man drar i.

jag mailade till superbike
och de skrev att en 625:a var 20kg lättare än en 640
och att den hade 65-70hp är inte det lite glädje sifror
om en 660 med akra pipor hade 61hp på hjulet
så har väll inte en 625 med effekt system mer än 55hp

molle skrev:

Glömde de nämna att det satt turbo på dem :D

varför vräker de ur sig såna siffror
det lutar nog åt en 660 iallafall
nån som vet nypris på dem
hur mycket mer vibrerar sadeln på 660 än 640

Jag hade 57 på slangen med doma system (inte lika bra som akra)
min hoj är en 625 -02 dvs, utan "nya" toppen som kom till -03 Ebbe hade 61 i samma bänk (660 -03) samma dag med akra helrör på

det är ingen jätteskillnad på hojarna, 660 drar betyligt bättre dock på femman när det börjar gå undan (stora banor)

Men jämför man då med en -03husa med helrör så flyger den förbi 660n oxå.......

Å jämför man det med en gixxer 1000.....så......yada yada yada........ :D

molle skrev:

så om jag köper en 625 och sätter på helrör så kommer jag märka en stor skillnad mot min nuvarande 640

Hur f-n ska jag kunna köpa en ny KTM 660 efter att ha sett dom här bilderna? http://www.infomotori.com/a_82_IT_2896_4.html
Motard i all ära, men med det utseendet som nya R1:an har så är det fan nästan värt att lägga halva lönen/månad på försäkring! :rock

Din dj**** mupp länker som den lägger man f** inte upp! :crash
Äsch bara att inse det är löjligt dyrt att köra R1 måste finns någon sans o reson i kostnaden.

molle skrev:
så om jag köper en 625 och sätter på helrör så kommer jag märka en stor skillnad mot min nuvarande 640

Du kommer att märka stor skillnad även om du har originalavgas kvar på 625'an.
Hade med en 640 innan, med helsystem på, min 625 som har originalblås är mycket piggare än 640'n, köp en 625'a och bli nöjd
(med effekten iaf).

När vi var på MIDLANDA så muppade jag förbi TomK´s duke å andra (vissa iaf) 640 iaf, både med pipor och vissa bara med slipon..........

Jag tror det är FCR förknasaren som är lite vassare än vanliga vaccum mojjen......(kommer inte ihåg vad den heter)

Sedan chassimässigt kommer du att känna lite skillnad, framförallt att svänga med, 9literstanken samt något smalare sadel som ansluter emot gör sitt till......... :tummenupp

Men ska du pröjsa typ 20 000 emellan så vettefaan om jag gjort ett byte......

Men jag hade en duke innan ja gshoppade min 625a å det var phet vad mycket fortare jag började åka, det kändes inte som någon jätteskillnad men folk som man blivit omkörd av kunde man hänga på lixom........ å då går det åt rätt håll ivf........hehehe

molle skrev:

jag vet inte vad en KTM 625 kostar än men jag vill inte lägga mycket mer än 15k i mellan så jag måste nog sälja min 640 privat först
annars får jag behålla den ett år till den går rätt bra iallafall lite tung bara

Weo du bor ju riktigt nära ju jag får komma ner till nästa sommar så kan vi köra lite.
vilka växlar får du upp din 625a på

Last edited:
molle skrev:
jag vet inte vad en KTM 625 kostar än men jag vill inte lägga mycket mer än 15k i mellan så jag måste nog sälja min 640 privat först
annars får jag behålla den ett år till den går rätt bra iallafall lite tung bara

Weo du bor ju riktigt nära ju jag får komma ner till nästa sommar så kan vi köra lite.
vilka växlar får du upp din 625a på

Såg en annons här på sporthoj, 625 - 02 för 58k, fanns i
Växjö den med, bra pris!
Min motor är i delar nu, men tills nästa sommar ska den väl vara klar iaf :D , då kan vi gasa

Nu har jag originaldrevning , tror ja..kanske 1 kugg ner fram kommer inte ihåg..iaf då får jag upp den på 3'an utan koppling.

ska jag ha en 625a så ska det vara en 04 med elstart (jag är lat)
annars kan jag lika väl köpa en 660

På enduromx var det 9 literstank+dyna till SC till salu för 4000:- för ett tag sen.Bara att handla+en flatslide förgasare så har du ju uppdaterat till en SXC så gott som :tummenupp Billigare än att slanta 20k emellan

Tom Byron skrev:
Jag hade 57 på slangen med doma system (inte lika bra som akra)
min hoj är en 625 -02 dvs, utan "nya" toppen som kom till -03 Ebbe hade 61 i samma bänk (660 -03) samma dag med akra helrör på

det är ingen jätteskillnad på hojarna, 660 drar betyligt bättre dock på femman när det börjar gå undan (stora banor)

Men jämför man då med en -03husa med helrör så flyger den förbi 660n oxå.......

Å jämför man det med en gixxer 1000.....så......yada yada yada........ :D
Ehhh, host host...
Vad sa du??? Vad flyger förbi? :D

Varihelvete är mitt auspuffningsrör Freddie???? :whip

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back