Hur mycket skiljer det på 1kugg mindre fram

Lite svårt och lita på ett företag som säljer dessa speedohealers själva, vill ha fakta från en opartisk källa!

Skaffa/låna en gps och kolla själv då. Mer objektivt än så blir det inte. Annars är nog 5,5-8% - som har sagts här - ganska nära sanningen för de flesta fordon.

Min R1-06 visade 6,8% fel helt original, med 55 profil bak 1 kugg mindre fram 1 kugg större bak 11,8% fel.

R1-08 visade 6,7% fel helt original, med 55 profil bak 1 kugg mindre fram 1 kugg större bak 11,6% fel.

Skillnaden på 50-55 profil motsvarar cirka 1,5 kugg bak

sätt dig i bilen/hojen med en GPS sätt en strcäka på 1-2mil när du nått ditt mål så kolla tripmätaren på hojen samt på GPSen så ser du skillnaden

Har själv en speedohealer inkopplad och är helt klart nöjd. Jag har visserligen min nerdrevad 3 kugg fram och 2 kugg upp bak. Men det var inte svårt att komma upp i 299 km/h utan speedohealer. :D Nu är mätaren kalibrerad och varvstoppet på 6:an går i vid 224 km/h. Rätt skönt att veta ganska exakt hur fort man kör då ALLA hastighetsmätare visar för mycket. Den enda jag sett som visar någorlunda är från Ducati 996.

Bägge R6orna vi har visar ungefär 6% för mycket,har en urkopplad speedohealer i -05an som följde med när jag köpte den,kanske skulle koppla in den.
RDn visar rätt enligt gps,gammal kvalité! :)

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing