Hur mycket sås dricker era hojar?

Lite offtopic men...

Lustigt det här. Att hojarna dricker sås, och ur motorn får man både pulver, krut, kräm, och i vissa fall även juice och fläsk.

mankan skrev:
Heh. I går kom jag på vad det var som gjorde att jag TRODDE att hojen hade dragit 1.6l/mil. Såg på trippmätaren att jag hade kört 9 mil sedan senaste tankningen och kikade i tanken. Där fanns det betydligt mer soppa än den gången innan jag hade kört 9 mil. Åkte till macken och tankade fullt och det gick inte i mer än 5.3L. Brydd av detta satt jag och funderade i garaget hur det kunde komma sig, ända till min 3-årige son kom ut till mig och började pilla på hojen. Ser liksom i ögonvrån hur han står och vrider på någonting och tittar direkt på vad han gör. Grabben står och vrider på den lilla ratt som nollställer trippmätaren, och det går då upp för mig vad som har hänt! Han har gjort detta tidigare, och det är därför jag inte "kom längre" än 9 mil tidigare eftersom han hade pillat på mätaren och lyckats nollställa den. Att jag inte hade tänkt på det tidigare :huvet
Den egentliga bensinförbrukningen liggar alltså på 0.6L/mil vid blandad körning, vilket är att betrakta som fullt normalt.

Gissa om jag blev lättad, om än lite generad för att jag inte hade tänkt på det tidigare. Numera är det sträng uppsikt och "ajabaja" så fort han försöker pilla på hojen. Ja se ungar :D
:dummer Ja herregud så dumt det blev :dummer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...