Snarare tvät om när man köper husaberg. Ta inga lån, spara istället upp ett litet pengaföråd för eventuella reparationer.Stoffy skrev:233238505 gick man ner till 628cc från 644cc att det skulle hålla bättre för det är bull.
Kolla om du kan hitta en billig 04. DU kommer inte att ångra dig. Ta lån på det som saknas du får ju igen pengarna när du säljer hojen.
Det är mycket som skiljer. 01-02 har problem med flera grejer bland annat balansvikterna, kickaxlar soom går sönder... vipparsrullarna men som ifs är väldigt enkla att byta. 03 fixade de alla dessa fel och 04 kom väl ny tändning, och förgasare? Dessutom råare motorkaraktär 04 och om jag inte är ute och cyklar helt och hållet så hade 04an även 5" bak?bmwjohan skrev:2332989jag har sparat undan pengar så att jag skulle egentligen lika gärna kunna köpa en 06'a om jag vill det. det är bara det att jag alltid hellre köper lite äldre hojar där så gott som hela värdeminskningen har skett så att man får tillbaka pengarna ifall man säljer hojen. hittills har jag ägt följande hojar och jag och jag så gott som fått tillbaka pengarna på alla hojar vid sälj:
yamaha yz 250 89'a
yamaha yz 250 88'a
honda cr 500 91'a
suzuki gxs-r 750 88'a
honda fireblade 92'a
om jag får tag på en husaberg 650 02'a för 35000 så tror jag att jag kan sälja den för 35000 nästa år ifall jag vill byta hoj.
jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är som gör en 04 så mycket bättre än en 02? kan ni inte förklara lite mer utförligt tack![]()
Last edited: