Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tomaser skrev:Om jag har min hoj står i ett garage med ca5 gradig värme hela vintern hur mycket sämre blir däckena till sommaren?
Tomaser skrev:Om jag har min hoj står i ett garage med ca5 gradig värme hela vintern hur mycket sämre blir däckena till sommaren?
PacMan skrev:Glöm heller inte att pumpa i ny fräsch sommarluft i däcken innan första turen!:
Dr.Bike skrev:Pac Man din busgrabb!![]()
Uffe: Nu ekar det härinne!(kolla mitt inlägg innan ditt)
Kartongbit! Smart! Det isolerar.Men man bör nog rotera (fram)hjulet lite då och då iaf.
F-n...kartongbit! Smart... *springer ut i garaget*
Axxexs skrev:Tydligen så innehåller inte moderna däck något gummi alls! Alla däck är syntetiska. Ska lagras kallt men inte under köldgrader! Dessutom inte för torrt heller! Och inte heller komma i kontakt med petroliumprudukter heller! Kylskåpstemperatur är ok dvs 5-10 grader. Mörkt = inget uv-ljus och svalt.
Dr.Bike skrev:*fan, springer ut i garaget igen...*
![]()
Skoja bara. Men ok, kartong KAN bli fuktig, men så länge den VERKAR och SER torr ut??
Det är ju ett luftlager i kartongen oxå.
Ditt förslag är givetvis bättre...![]()
![]()
heimdal skrev:dedär luftlagret i kartongen försvinner nog som en avlöning när 180kilo MC kommer rullande på det
Dr.Bike skrev:Ja om man kör mc´n på ETT hjul. Dessutom är det ingen som förbjuder en att lägga dit kartongen EFTER att man hystat upp hojen på centralen = tyngden på framdäcket ligger kring 15-20 Kg...
Forum för onödigt vetande:
Enbart depåstöd bak ger kanske 100 Kg på framhjulet, en kontaktyta på säg 50cm2 = 2Kg tryck per cm2.
Kollapsar kartongen?
Nej.
(jag väger 100 Kg och stod på ena knät på kartongpapp senast nyss i kväll, utan att den keckade ihop då vi trixade med ventilspelet på en SV)![]()
Har man ultralyxen med TVÅ depåstöd är ju det en elegant lösning.
Simma lugnt!
heimdal skrev:men om vi simmar såhär då...:
att fukten som kartongen skall suga upp.. när den har fuktat upp kartongen så borde den ju kollapsa... blöt kartong blir ju sladdrigare än förhuden på en 90åring![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |