hur mycket $$ på 1à Banhoj.

Men å andra sidan så tar det ju ca 15min att skifta fram och bak så ett måste vet jag inte.

Du får en schyst banhoj för 30-35' som är från 00-03.
Köpte min R6a -02 för 32' om jag inte minns helt fel. Är supernöjd :tummenupp

Njaa då är jag nog för lat för att inte ha ett par extra fälgar... Samma sak om de regnar när man är iväg på tex 3dagars körning, då är de skönt o slippa kränga däck när man är helt slut i kroppen och istället bara behöva skifta fälgar.

Jaså, även efter vad som hände på Gelleråsen i år :gnissla :tungan

Hehe, ja du såg ju vad som hände bara för att jag för (nästan) första gången tog mig tid att byta och gav mig ut i regn! 3 varv senare körde jag frisim i lervällingen. Nej där lärde jag mig en läxa, torrt underlag och slicks är min melodi :)

"åh 600, slött! jag har ju en super ktm som e skitsnabb med dubbla kubiken " men de e bra sprätt i de nyare 600orna och du kör garanterat bättre tider på dem än på din ktm. Och billigare att krasha.

Vad baserar du det på? I BSB tävlar dom ju i en supportklass med SD's. Åker dom på samma tider där som i SuperSport 600 så måste man väl kunna göra det här i Svea också? Men billigare att vurpa har du helt rätt i :tummenupp

Last edited:
Men å andra sidan så tar det ju ca 15min att skifta fram och bak så ett måste vet jag inte.

15 min? skiftar du däck och monterar fram och bak på 15 min...?
Grymt bra gjort isf!
Jag körde några rejs utan extra fälgar. Var ett jäkla mekande fram och tillbaka vid alla däcksbyten osv. Om det ligger regn i luften får man ett helvete.

Jag körde några rejs utan extra fälgar. Var ett jäkla mekande fram och tillbaka vid alla däcksbyten osv. Om det ligger regn i luften får man ett helvete.

Skönare då att låta slicksen sitta på så kan du vara helt lugn hela tiden. Och råkar det sedan regna skiter du bara i att köra :tummenupp

Mitt tips är att istället för att köpa gammal skit och slita runt på så köp en fräsch hoj som är fin och köra. Jag gjorde just det och är hur nöjd som helst!

Se till att allt är kittat och servat av någon som kan, hyfsat original i motor (innebär bekymmersfritt ägande) och har allt du vill ha (extra fälgar, uppdaterad fjädring, quickshifter, massa kåpor och allt annat krimskrams som kostar enorma pengar att handla för dig efter du köpt hojen!

En hoj som nu är 1 år gammal har gjort sitt tapp och har du bara råd att pynta upp 80´ tror jag inte du förlorar mer på en sådan än på en gammal skrutt (om man ser till underhåll å så...)

Lycka till!

/ Jens, köpte Papunens gamla ZX10R

Skönare då att låta slicksen sitta på så kan du vara helt lugn hela tiden. Och råkar det sedan regna skiter du bara i att köra :tummenupp

Den har alltid jag kört innan om det har varit dåligt med tid, pga fälgar!
Eller köper du 2st hojar, torrhoj, regnhoj :)

Last edited:
Du får en schyst banhoj för 30-35' som är från 00-03.
Köpte min R6a -02 för 32' om jag inte minns helt fel. Är supernöjd :tummenupp

instämmer:tummenupp

märke kubik etc... sak samma det är ju skoj att åka moppe, så jag säger som innan nämnda köp någon tidig 2000-talare 600 eller 1000 det är vad jag tror man får ut mest skoj för pengarna.

Sedan så kan man ju spekulera i alla chassi och motor delar... skit i det lägg det på däck!

ses på banan till 2009:) !

Blir det bättre än så här:

http://sporthoj.com/annonser/?id=24393

Förstår inte varför den inte blir såld, bra pris och till synes fräsch hoj med bra grejer.

En anledning att den är kvar är att dom som hört av sig och varit intresserade kommer från södra sverigen och där är man mera rädd för avstånden än vad vi är häruppe.

Men för trådskaparen måste det ju vara perfekt då det endast är 1,5 mil från honom och dessutom är hojen van vid midlandabanan redan.

Cykeln finns kvar och går mycket bra i motor och chassie och har aldrig krånglat.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!