Hur mycket olja i min crf450??

Du har uppenbarligen internet, googla. Här är det stor risk att folk tror att de vet. Men vill du chansa , tror jag att det ska vara ca 8 dl. Hehe :)
 
runt 6,7 dl på motor sidan och runt 7,5 på kopplings sidan tror jag att det ska vara,

men ta loss nivå pluggen på koppling sdian och fyll på till det kommer ut där.

och på motor sidan är det bara att fylla på tills nivån ligger mitt i titthålet
 
Du ser ,,lika roligt varje gång, kommer nog snart mer bud. :)
 
ja säkert.. =)

gillar faktikst inte google. får upp så jävla massa länkar som inte har med saken att göra.. men får testa..
tack för svaren.
 
ja säkert.. =)

gillar faktikst inte google. får upp så jävla massa länkar som inte har med saken att göra.. men får testa..
tack för svaren.

The window is accurate. I run 700cc in each side. Any non-energy conserving oil will work. That means just about any 10w40 or heavier oil will be fine with the exception of oils that contain moly, which are few and far between besides Honda HP4M.

You can run gear oil or motor oil in the tranny.
http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-568158.html
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top