Hur mycket låter en 125cc dirtbike??

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Njaaa, framifrån, från sidan och på förarplatsen låter dom nästan ingenting vid låga varv och hög växel, men bakifrån hörs det ändå på morgon/natt.

men dom är ganska tysta faktiskt, på låga varv.

Njaaa, framifrån, från sidan och på förarplatsen låter dom nästan ingenting vid låga varv och hög växel, men bakifrån hörs det ändå på morgon/natt.

men dom är ganska tysta faktiskt, på låga varv.

Ok, Tack för ett snabbt svar!

Edit: Såg din knarr i garaget! Potent :kär (Putsbög :FU )

Last edited:
11,56 hästkrafter... det var värst vilken precision kineserna fått i sin tillverkning! Japanerna är väl långt ifrån en sådan precision att de kan garantera effekten mätt i hästkrafter med två decimaler.

Undra om han tar tillbaka en hoj om man mäter upp den till 11,52 hk i en bromsbänk?

Peta in en extra insats i ljuddämparen så låter den inte mer än en moppe.
Har själv provat det med en sån där för att inte reta pensionärer för mycket.

Du tappar lite effekt men jag tyckte inte det spelade så stor roll på en sån där hoj.

Vad får man för straff om man kör ett oreggat fordon ?

Det borde väl vara olovlig körning. Sen är det väl inte särskilt diskret att köra omkring med en helcross på vägarna. Risken att bli tagen är nog ganska stor. Köp en moppe istället. Den lär ju ändå kännas som en moppe efter landsväg. Tycker min är vansinnigt slö och tråkig dom bitar jag kört efter landsväg. En 125:a lär inte vara så mycket roligare.

finns några vägreggade modeller, märke osv vet jag inte.
leta sånna istället.

11,56 hästkrafter... det var värst vilken precision kineserna fått i sin tillverkning! Japanerna är väl långt ifrån en sådan precision att de kan garantera effekten mätt i hästkrafter med två decimaler.

Undra om han tar tillbaka en hoj om man mäter upp den till 11,52 hk i en bromsbänk?

Haha jaa du dom siffrorna kan de drömma om, jag har för mig att den motorn hade 9hk på bänk eller något sådant.
Det finns faktiskt en tratt man kan köpa till ljuddämparen eller göra egen? http://www.dirtbikes.se/product_info.php?cPath=22_44&products_id=187

Sen har just orion inte särskilt bra kvallitet jag hade satsat på en ten7 eller liknade. Man får vad man betalar för.

Mvh

Jag har sökt på orion på vissa sidor.
Och ingen har haft några större problem.
Och samtidigt så tycker jag dom verkar vara lika mkt problematiska som alla andra dirtbikes.
Varav det jag har läst.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...