Hur mycket kommer dom ändra cbr1000 till 2010?

Så alla sporthojar måste se ut som spetsiga flugor eller? :P
Tycker Honda gjorde en klockren förändring genom att inte gå efter "modet" och gjorde en sälliknande hoj haha. Men baken MÅSTE de ändra på...dé é tok för tomt där :huvet

Men hellre en fluggface än polerat ollon :tungan

Röven är mycket snygg på cbr:en :hihi

Jag tror den blir typ helt fett sjukt stört annorlunda. Typ helt andra kåpor!! och JÄTTEstark motor!!! Och lättare!

Om tråden skall utvecklas till ett subjektivt tyckande om hur hojarna ser ut så kommer vi inte att komma någonstans som vanligt.

JAG tycker att CBR1000 -08 är riktigt snygg, iaf med ett annat blås. Fronten kräver lite tillvänjning innan den blir helt funkis.
JAG tycker att R1 -09 är riktigt läcker på alla punkter inklusive fronten men minus blåsen. Den vit/röda är inte min favvo då jag inte gillar färgen på svingen. Den svarta däremot e mumma :)

Vad det gäller effekten så skulle ändå de flesta här inne bli ifrånåkta av min gamla CBR om det satt rätt förare på den så det är ju knappast relevant.

Bara att köpa den man tycker är snyggast och sitter bäst på oavsett märke. Att skryta med att man har 200 pållar på slangen är ju lika mycket värt som en snigelskit när man ändå bara kan utnyttja hälften till fullo (och oftast inte ens det).

Men va bra det blev dehär..

Jag fattar,jag startade tråden för tidigt på året. Nu vart det en Dialog om att en R6 från 08 skulle vara snyggare än zx10 -08....Va det min fråga?

Bara att köpa den man tycker är snyggast och sitter bäst på oavsett märke. Att skryta med att man har 200 pållar på slangen är ju lika mycket värt som en snigelskit när man ändå bara kan utnyttja hälften till fullo (och oftast inte ens det).

Jag hajjar inte riktigt folk som snackar om att man inte kan utnyttja effekt till fullo. Så klart man inte kan dra på max ut ur en kurva. Eller att man kan bli ifrån åkt på kurviga vägar av någon som har mer körvana med i princip vilken hoj som helst. Svängar det mycke kan nog ingen hojförare utnyttja en effekt på 200hk till 100%...effekten används på rakorna. Men när det kommer en raksträcka är det inte särskilt svårt att utnyttja effekten till max, ok 1ans växel får man ta det lite försiktigt, men tvåan kan man mer eller mindre dra på fullt, och på resten av växlarna är det inte särskilt svårt att använda 100% av effekten i hojen.

Jag hajjar inte riktigt folk som snackar om att man inte kan utnyttja effekt till fullo. Så klart man inte kan dra på max ut ur en kurva. Eller att man kan bli ifrån åkt på kurviga vägar av någon som har mer körvana med i princip vilken hoj som helst. Svängar det mycke kan nog ingen hojförare utnyttja en effekt på 200hk till 100%...effekten används på rakorna. Men när det kommer en raksträcka är det inte särskilt svårt att utnyttja effekten till max, ok 1ans växel får man ta det lite försiktigt, men tvåan kan man mer eller mindre dra på fullt, och på resten av växlarna är det inte särskilt svårt att använda 100% av effekten i hojen.

mormor kan hinka ur hojen när det är rakt fram. Vad det handlar om är att utnyttja hojen när det svänger, dvs utnyttja hela hojen (chassi, broms, fjädring, däck, inte bara motor) till max när det svänger.

mormor kan hinka ur hojen när det är rakt fram. Vad det handlar om är att utnyttja hojen när det svänger, dvs utnyttja hela hojen (chassi, broms, fjädring, däck, inte bara motor) till max när det svänger.

Fast att en hoj kan utnyttjas 100% finns inte på "kartan", alltid upp till föraren själv i fråga...alltså per definition ens egen kapacitet som är 100%. Eftersom det inte möjligt att mäta 100% på en hojs kapacitet. Finns alltid någon som kör den snabbare(tex gp-mästare). Egentligen närmaste sätt man kan mäta hur en hoj utnyttjas är den person som kör denne hoj snabbast....dvs där kan man säga att han uttnyttjar 100% eftersom ingen annan kan göra det bättre.

Alla utnyttjar sin egen hoj till 100% eftersom individuellt så kan man inte köra snabbare än sin egen förmåga. Visst kan man höja sin egen förmåga genom övning och erfarheter...men nyckelordet är att alla utnyttjar sin hoj till 100%.

//Filosof-VM

:krama på er alla!

Låt oss få vår snart! :glömdet

Nu snackar du chassi, det håller jag med om. Men jag har hört flertalet gånger folk som snackar att man inte kan utnyttja effekten. På svenska vägar som aldrig svänger är det inga problem att utnyttja den fullt ut...

Frambromsen är väl inte heller så svårt att utnyttja till 100% bara att bromsa så bakhjulet lyfter sig och bakhjulsbromsen, tja, den e ju ganska enkel den oxå att utnyttja till max.

Chassi o däck kan va lite svårare att närma sig max på allmän väg, inget jag hade velat ligga på gränsen till i trafik, sen är det väl snarare underlaget som begränsar där och inte hojen.

Nä, 200 på bakhjulet tycker jag verkar va lagom :) då har man så mycket mos i maskineriet att upp till en bit över 200 inte går snabbare vare sig man har 250 eller 300hk.

Måste man kunna nyttja hojjen till 100%? Är inte det upp till den som köper hoj att avgöra om denne vill ha en maskin som "överstiger" körförmågan?

Det skulle väl vara himla trist om alla bodde i enmannatält bara för att man får plats.

jösses. va de detta trådskaparen var ute efter?

lite klurig fråga om vad som hände 2010 med honda. men nu till 2009
har de ju inte hänt allt för mkt.
så de borde plocka på nått nytt roligt tycker iaf jag till 2010.

men snarare en mod än en ny hoj, så som hetare fjädring, liten uppdate på motorn. nya färger.

min spekulation iaf.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...