Hur mycket kan jag ta ut för min extremt välvårdade zx7r -96

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
Gräset är alltid grönare på andra sidan, därför har det slagit mej att kanske sälja min extremt välvårdade zx7r. 2700 mil stora servicen precis gjord. Cykeln är nära nyskick. Allt orginal, tom org. undertailen sitter kvar. Jag är 3:e ägaren. Svensksåld. full servicebok

Hur mycket kan jag ta ut för den? :va

Bifogat

• zx7r(small).JPG
    zx7r(small).JPG
    120.2 KB · Visningar: 182
Last edited:
Kolla blocket m.m och jämför.

valium skrev:
2354262 Kolla blocket m.m och jämför.

Har den uppfattningen att de flesta hojar på blocket är satta med kraftiga överpriser då de verkar stå kvar ganska länge..

kollade i bikes begagnatprislista där står det 35 tusen men det är hos SMR handlare med garanti, skulle tro att du får dra av några tusen på det priset när du säljer privat:tummenupp

jojon80 skrev:
2354232 Gräset är alltid grönare på andra sidan, därför har det slagit mej att kanske sälja min extremt välvårdade zx7r. 2700 mil stora servicen precis gjord. Cykeln är nära nyskick. Allt orginal, tom org. undertailen sitter kvar. Jag är 3:e ägaren. Svensksåld. full servicebok

Utgår från BIKE's prislista för begagnat. Det priset är för felfri båge som säljs av handlare med begagnat-garanti. De räknar även med ca 500-700 mil per säsong. Listpriset då är ca 42000kr. Din är 10 år gammal vilket ger ca 5000-7000mil. Den har istället gått 2700mil vilket är bra. Jag skulle personligen inte ge över 40000kr för den vid privatköp. Som privatköpare vore jag personligen beredd ge ungefär 35-40..

Edit: Såg inlägget ovan nu. Insåg i samma stund årtalet på min tidning var av förra årets årgång.

Last edited:
Babar skrev:
2354311 Utgår från BIKE's prislista för begagnat. Det priset är för felfri båge som säljs av handlare med begagnat-garanti. De räknar även med ca 500-700 mil per säsong. Listpriset då är ca 42000kr. Din är 10 år gammal vilket ger ca 5000-7000mil. Den har istället gått 2700mil vilket är bra. Jag skulle personligen inte ge över 40000kr för den vid privatköp. Som privatköpare vore jag personligen beredd ge ungefär 35-40..

Edit: Såg inlägget ovan nu. Insåg i samma stund årtalet på min tidning var av förra årets årgång.

tack för upplysningarna grabbar!
nu har man fått ett hum om hur mycket man kan ta ut för den. :tummenupp

nån som är intresserad förresten? Pm:a isåfall. Finns i Gävleborgs län.

jojon80 skrev:
2354232 Gräset är alltid grönare på andra sidan, därför har det slagit mej att kanske sälja min extremt välvårdade zx7r. 2700 mil stora servicen precis gjord. Cykeln är nära nyskick. Allt orginal, tom org. undertailen sitter kvar. Jag är 3:e ägaren. Svensksåld. full servicebok

erhm, tar du betalning i natura, eller avbetalning :näsblod görfin. ingen kännare, men håller väl med om prislappen som övriga har fyllt på med.

OM vi säger så här.
Jag har varit ute efter hojor ungefär som din.
Å de där me pris är rätt skoj. För en 96:a är 10 år gammal sporthoj.
Å under dessa år har den fått smaka, så enkelt är de. Så hela grejen är ett bra pris. Spelar ingen roll om de får me lite små saker här å där. De ända som spelar roll är ett bra pris å inte allt för mpnga mil. Som du ser på blocket finns det många som aldrig blir sålda pga av deras dröm priser. De e ju bara å testa sätt ut ett pris som du tycker är rimligt å är de någon som nappar så är de.

Massor överpriser, just på hojjar runt 00... :(

min ligger ute för 48, en R1a -01, uttagen 02. folk hör knappt av sig. lågsäsong visst, men när den ligger runt 10 under snittpriser som folk begär.

:mad:

IronMike skrev:
2355751 Massor överpriser, just på hojjar runt 00... :(

min ligger ute för 48, en R1a -01, uttagen 02. folk hör knappt av sig. lågsäsong visst, men när den ligger runt 10 under snittpriser som folk begär.

en 01a r1a uttagen 02 för 48?

okey då mkt fix..

Aleksander skrev:
2355804 Ironmike...vad planerar du att köpa för hoj till nästa säsong?
jag ska köpa banhoj eller hoj utan ramnummer, bygga om å ha på gata + bana... trafikförsäkringsföreningen snodde pengar av mig förra året, dom ska jag ta tillbaks om jag gör mig illa med oförsäkrad gathoj :slicka

Sen blir det bil med dragkrok...så ska jag ner på lite mer banåkning.

R1, 04 el nyare, eller gixxer K5/K6.

:)

IronMike skrev:
2355751 Massor överpriser, just på hojjar runt 00... :(

48 är ett bra pris för en -01 R1. Svårt att sälja nånting nu. Folk har inga pengar kvar efter semestern. så enkelt är det. Försökte själv kränga en kanonfräsch dominator förra året vid den här tiden. Priset låg mycket under, inte en käft som ringde. :va

I oktober däremot när jag satte ut den var folk som galna och ringde och skulle köpa den. en döperiod nu efter semestern. Man får helt enkelt vänta en månad innan man sätter ut annons isåfall.

jojon80 skrev:
2356196 48 är ett bra pris för en -01 R1. Svårt att sälja nånting nu. Folk har inga pengar kvar efter semestern. så enkelt är det. Försökte själv kränga en kanonfräsch dominator förra året vid den här tiden. Priset låg mycket under, inte en käft som ringde. :va

I oktober däremot när jag satte ut den var folk som galna och ringde och skulle köpa den. en döperiod nu efter semestern. Man får helt enkelt vänta en månad innan man sätter ut annons isåfall.

mm ska man sälja hoj så gör man väl det precis efter säsongen eller innan va?

har du lust att kika på min hoj, finns bilder i mitt gargage, eventuellt ska den väl säljas till nästa säsong, 35K lagom pris? är i fint skick, nice däck o sånt, byter väl bromsbelägg, däck (om jag kör ut dom tills dess) o olja o såna nödvändiga saker...

Helt fel tid att sälja nu, det som står till salu tex på blocket står kvar länge. Bara att acceptera att priserna som gällde i våras är drömpriser nu.

Letar själv hoj nu och väntar bara på att priserna ska sjunka lite till. :)

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...