Hur Mycket kan jag ladda min GSXR 1000 K1. Och høgt besinforbruk

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Hei Folkens och god sommar...:)
Etter å ha lest her i forumet. natt och dag så fins det fler som laddar sin Gixxer1000 helt up mot 1.0bar :confused: er det møjligt :confused: .

jag kjør med et mc-xperss-kit med Schwitzer- S1BG-L snurra,
har snakket med Erik him self och han gir bara vaga svar nja/nei/jo... osv.

Jeg hadde et ønske om och få lite mer lade tryck .. dvs. ca 0.8-0,9 bar, er det uforsvarligt??, lar det seg gjøra,

er det fler her som kjør S1BG-L på R1000 med over 0,75bar på sin gixxer 1000 k1-k2?

En annan sak hur er det med besinforbruket... jag har fått en gsxr1000Turbo som super fuel som en Volvo 145 från 1976 :va

Jag har en rekkevidde på vid pen / virkelig pen kjøring 170km før fuel lampan børjar ock lysa:confused: .skal det vara så før klarte jag 230km

och vid lite/mye mere griskjørning 140km :huvet .
Er detta den nye fuel virkeligheten
Da ser jag inte fram imot min mc ferie til Italia gjennom Tyskland

Håpar fler orkar och svara:)
tack på førehand
Dennis i Norge
Turbo bike movies @ www.dennisb.org

Jag laddade ca 1.1 med min K1a som hade schwitzer...Men bara ytterst korta stunder i taget, tex om jag behövde ett okontrollerat framhjulslyft när alla andra toppade :D Vid högfartskörning laddade jag aldrig mer än omkring 0.6, blir lätt varma avgaser då...Alla kunniga sa att det skulle braka i hop med en enda härdsmälta vid ladd över 0.7 men min tuffade på ett par tusen mil iaf innan jag sålde den. Klockrent! :yoparty

Hei Folkens och god sommar...:)
Etter å ha lest her i forumet. natt och dag så fins det fler som laddar sin Gixxer1000 helt up mot 1.0bar :confused: er det møjligt :confused: .

jag kjør med et mc-xperss-kit med Schwitzer- S1BG-L snurra,
har snakket med Erik him self och han gir bara vaga svar nja/nei/jo... osv.

Jeg hadde et ønske om och få lite mer lade tryck .. dvs. ca 0.8-0,9 bar, er det uforsvarligt??, lar det seg gjøra,

er det fler her som kjør S1BG-L på R1000 med over 0,75bar på sin gixxer 1000 k1-k2?

En annan sak hur er det med besinforbruket... jag har fått en gsxr1000Turbo som super fuel som en Volvo 145 från 1976 :va

Jag har en rekkevidde på vid pen / virkelig pen kjøring 170km før fuel lampan børjar ock lysa:confused: .skal det vara så før klarte jag 230km

och vid lite/mye mere griskjørning 140km :huvet .
Er detta den nye fuel virkeligheten
Da ser jag inte fram imot min mc ferie til Italia gjennom Tyskland

Håpar fler orkar och svara:)
tack på førehand
Dennis i Norge
Turbo bike movies @ www.dennisb.org

Jag hade en switzer snurra på min retta förrut, den bottnade vid 0,9 bar. Så ska du ladda 1 bar och kanske mer så borde du byta snurra. Annars så tycker jag switzer turbon var bra, laddade tidigt och drog fint i registret, mattades väll av en aning på toppen, men det är inte så ofta man ligger och pressar, inte jag iaf.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP