Hur mycket kan du om el?

Score » 88 out of 100
Total Correct » 14 out of 16 correct
% Score » 87.5 %
Result » Good

Jag gick el - installation för några år sen och jag lyckades skrapa ihop 7 rätt haha. Jobbar inte som elektriker och har inga större planer på att göra det heller...

Bra jobbat! Bäst av alla hittills.
Men varför är det någon som gjorde testet innan dig med samma IP-adress och bara fick 8 rätt?:7peta

Jag delar nät med tre andra varav två också sitter här..
så lite jag fick hjälp med två frågor :D :D

Skulle nog bara haft 12 rätt jag.... :tummenupp :D

Till skillnad från vad väldigt många tror så är inte alla elektriker som jobbar inom elbranschen. En elektriker jobbar främst med installation och service av elektriska anläggningar. Man kan alltså vara en väldigt kompetent elektriker utan att kunna en enda fråga i testet.
Hahaha 1 rätt och jag är elektriker! :banana :3freak :kommeraldrigfåettsvartkneggenomsh

Jag gick el - installation för några år sen och jag lyckades skrapa ihop 7 rätt haha. Jobbar inte som elektriker och har inga större planer på att göra det heller...

Drog till med E på alla svar, det gav mig 2 rätt!!! :yoparty

Om jag börjar som elektriker så kommer jag alltså att elda ner 7 av 8 hus som jag instalerar.......:D
Score » 38 out of 100
Total Correct » 6 out of 16 correct
% Score » 37.5 %
Result » Poor

...nix, inte elektriker inte

Last edited:
4 rätt men 2 av dem var rena chansningar om jag inte minns fel :D Kabelapa i grunden men jag känner att jag klarar mig så länge jag kan koppla in en jordfelsbrytare utan att kolla på schemat.

Score » 19 out of 100
Total Correct » 3 out of 16 correct
% Score » 18.75 %
Result » Poor

Nog för att jag pluggade elektronik i gymnasiet men detta var en hel del överkurs.

Score » 38 out of 100
Total Correct » 6 out of 16 correct
% Score » 37.5 %
Result » Poor

...nix, inte elektriker inte

Inte ett rätt på fem frågor så jag skippade resten..men det gör inget. Har alltid anlitat elektriker, men det gör jag bara för spänningens skull..

7 rätt... Jag kunde åtminstone det som ingick när jag läste grundkurs i elkraftteknik... Men det handlade mest om faskompenseringar, frekvensstyrning och motorer i malmtåg :va

Jasså hade inte Kongo mest utbyggd vattenkraft?

Jag är inte intresserad, och orkade således inte ens läsa frågorna :)

Jasså hade inte Kongo mest utbyggd vattenkraft?

Jag är inte intresserad, och orkade således inte ens läsa frågorna :)
Kina har överlägset mest vattenkraft i världen. De har det största vattenkraftverket i världen och nästan alla stora vattenkraftverk som byggs idag är i Kina. I Kongo planeras dock ett vattenkraftverk på 40 000 MW. Det kommer att bli dubbelt så stort som Kinas största. Det ska börja byggas nästa år om allt går enligt planerna (vilket saker inte brukar göra i Kongo). Jag ska till Kongo senare i år och titta på vattenkraftverket som är där nu. Det blir intressant, om jag inte blir kidnappad eller får ett spjut i ryggen förstås.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd