Som topicen låter.....
Vad betalar ni i hyra.... hur mycket skall man lägga på sitt boende...
Jag o
har bott billigt i en 2,5:a på ca 70kvm i 6 år.....
Sen har vi varit på jakt efter hus... hittar aldrig nått som passar oss eller ekonomin...
Gav upp husletandet ett tag o börja leta lägenheter (bostadsrätt)
Svindyra med höga hyror är det enda som finns.....
Vi vill ju egentligen bo i hus men om vi inte kan göra det nu så vill vi bo mitt i city som vi gör nu fast något större.... plus att vi vill ha en lägenhet med lite charm... typ öppen spis.. högt i tak.. trägolv överallt... ja ni fattar...
Vad e det värt att betala bara för att bo????
Vi tjänar väl ganska hyffsat och tillsammans plockar vi nog ut 40000:- efter skatt.... idag ligger vår hyra på 4800:- vilket e grymt billigt för en 2,5:a mitt i Linköping... polare som bor ungefär lika stort i city betalar runt 6-7k....
Nu ska vi kolla på en ny lya på 130 kvm...... 8200:- i hyra..... är det värt det???
Vad betalar ni i hyra.... hur mycket skall man lägga på sitt boende...
Jag o
har bott billigt i en 2,5:a på ca 70kvm i 6 år.....Sen har vi varit på jakt efter hus... hittar aldrig nått som passar oss eller ekonomin...
Gav upp husletandet ett tag o börja leta lägenheter (bostadsrätt)
Svindyra med höga hyror är det enda som finns.....
Vi vill ju egentligen bo i hus men om vi inte kan göra det nu så vill vi bo mitt i city som vi gör nu fast något större.... plus att vi vill ha en lägenhet med lite charm... typ öppen spis.. högt i tak.. trägolv överallt... ja ni fattar...
Vad e det värt att betala bara för att bo????
Vi tjänar väl ganska hyffsat och tillsammans plockar vi nog ut 40000:- efter skatt.... idag ligger vår hyra på 4800:- vilket e grymt billigt för en 2,5:a mitt i Linköping... polare som bor ungefär lika stort i city betalar runt 6-7k....
Nu ska vi kolla på en ny lya på 130 kvm...... 8200:- i hyra..... är det värt det???
Last edited:

, hade inte jänkarna lägre ränta in i sverige?