Hur mycket har din motard gått?

KTM 660
Hade gått 600 mil tills skiten paja, nu är allt bytt kolv, cylinder, kam, packningar, med mera u name it, så nu har den gått 2 mil kanske

660-05, 700 mil, servad lite då och då:).

Ktm 660 -06 som har rullat ca 300 mil.
Bytt olja 5ggr kanske, varav dom 3 första under inkörningen.
Också fått kopplingen fixad på garantin och det blir ett par nya däck innan sommaren också.
Ska försöka få dit nå coola dekaler så den blir lite rejsigare :P
Såg en 660 på blocket ifjol som var rätt tuff...inga lysen och med raceklädsel :)

Japp!Dom kändes okej faktiskt.Kolven var också inom slitmarginalerna.Ventilerna var dock kassa.

Åh,, gött.. och jag som trodde att 525 gick hårdare än husorna. Känns lite överkill av mig att ha bytt lager 2 gånger vid 260h kanske. :tungan Och kolv 2 ggr också nu inne på 3e snart. Ventilerna är dock aldrig bytta.. :gnissla

620 uttagen jan -02 och rullade ca 600mil fram till jun -03 när kopplinglagret gav upp. Det mesta fixades till och härket trimmades och den har sedan dess (till feb -07) rullat 100mil till...

KTM 640 -02 Ca 800mil har gått kanon i mina ägor har läckt lite olja i ventilkåpan annars inget. Står nu isärplockad för en stor genomgång innan hon blir sjuk. Hon var som sagt lite förkyld å läckte lite, nu ska det bli annan fugge, kam, lagerbyten å statuskoll på hela henni. Olja/filter bytta med lagom täta intervaller, f.ö service enl boken :)

Vertemati S570E 03/04 gått 25h, bytt olja + filter 5ggr.
Plus lite smått å gått efter en lowsider ...

Highland 950 -00 36mil
lär nog bli en nolla till i år

Helrenoverad, för säkerhets skull (ville mest ha koll på att allt var som det skulle och passa på att göra alla uppdateringar). Räknar med 500mil till nästa oljebyte och 12-1500 till nästa ventiljustering. Får väl se om den håller :D

Last edited:
KTM EXC 07'a. Har gått 3 timmar.

Har bytt olja + oljefilter en gång. Har ställt ventilerna en gång och bytt olja och rengjort oljesilar en till efter det, men inte filter.

Nu borde den rulla 2 timmar iaf.

Edit: 525'a

Jag skäms fan!

JAg har gjort det RoLLER gjort, inte kollat ventilerna dock. Timmätaren står på 6.7 h. Inget konstigt med det iofs.

MEN DET ÄR JU EN -05:a

Märkte efter några stressade turer att ett barn tar tid. Så jag skaffade ett till...:tungan

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis