Hur mycket handikapp efter en krasch ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

Vad hände efter kraschen

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
tuppjuck skrev:
Kan inte varit något av våra sjukhus :notme :fakta :hihi
Att skinnet blir raspat och det blöder var alltså bara stigmata du fick av att bara höra sågen som du är skiträdd för alltså? :gnissla

Löpsedlar brukar åas se ut så där ju :tomten :rofl

Nja, det var i Sollefteå :(
Hehe, precis, psykosomatiska problem :)

Tvärstopp i 100km/h ledde till två veckor med kryckor, och yttliggare någon vecka jag inte kunde springa/hoppa utan kraftig värk i vänstra benet. Tilläggas bör kanske att det var på Slingerbulten, så hade nog en hel del tur.

Edit: Crap, såg att det var raceforumet. Men jag race:ade faktist, så låter det stå kvar. ;)

Last edited:
Jag har aldrig kraschat med mc. Men för ungefär ett och ett halvt år sedan fick jag sladd i en kurva med rullgrus. Jag kom i cirka 80 km/h på en 70-väg och helt plötsligt hade jag inget fäste i kurvan! Detta resulterade i att jag cirka 2 sek senare hade gjort en halvvolt framåt med bilen ner i ett 1,5 meter djupt dike. Hann aldrig fatta vad som hände!
Klarade mig utan ett enda skrapsår!

Hade kört där många ggr men nu hade vägverket lagt ut rullgrus dagen innan som skulle tryckas ner i asfalten och därav blev det skithalt. :3freak

Edit: Såg inte heller att det var RR-forumet! Låter det stå kvar iaf!

Jag kunde inte sova på vänster sida på hur länge som helst. Vet inte vad det var och orkade inte gå och undersöka det.. Nåt med axeln...

Last edited:
Blåmärken, stukningar och revbensbrott men inget som inte läker med tiden...

Tycker den akuta sjuktiden var en bagatell om man jämför med eftervården, dvs då man kommer hem och är halvt handikappad och ska klara att göra vissa sysslor själv. Det är snart 7 månader sen jag krockade och jag är forfarande en 50%-are.

Man blir så fruktransvärt trött och less på att gå och ha ont samt att inte kunna göra det man gillar utan måste begränsa sig hela tiden.

Nån som håller med?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!