Hur mycket höjs Mc priserna inför säsongsstarten?

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Sitter i köpetankar nu och har spanat in en Mc (Yamaha xj6-10) som jag skulle kunna tänkta mig. Just nu kostar den runt 64 000 kr ny hos dom Flesta handlarna.

Det är ju en så kallad "kampanj" där tidigare pris påstås vara 74000.
Nu undrar jag om dom kommer höja upp dom där tusingarna dom rabaterar när säsongen börjar igen?

Hur brukar det se ut på marknaden? Måste man köpa nu eller kan man vara lugn och räkna med att dom kommer ha hyfsat pris om ett par månader också? Man vill ju helst kunna provköra osv innan man slår till, kanske sälja den gamla cyjekn också.

priserna på gamla 10or lär ju inte höjas... om det inte är en riktig kampanj från yamaha i det här fallet som pågår till ett visst datum. men oftast sänker ju handlarna priser på "gamla" modeller under vintern...

Snackat med handlarna? Det går säkert få med prylar om inte annat. Prisdumpning är bara sistaåtgärd när de måste bli av med hojar. Det är inga stora marginaler så att hoppas på stora sänkningar i början av säsongen är nog optimitiskt. Ish om hojen redan är sänkt från 2010 års pris.

När de får in älvorna kan du kanske få lite bättre avtal - om det finns några kvar och om det inte skett prishöjningar generellt som gör 11:orna än dyrare.

Är det är gott om hojar kan du ju gott vänta. Håll ögonen på marknaden så ser du om det skulle börja bli brist på dem. Men börja snacka redan nu så du vet var olika handlare står i förhandlingsvilja etc. Det skadar ju inte att ha ett par erbjudanden redan nu som du kan utgå ifrån om du vill slå till.

Vad är problemet att inte köpa nu? Förvaring eller det ekonomiska?

Vad är problemet att inte köpa nu? Förvaring eller det ekonomiska?

Tjenare,

Förvaring, och att man vill provköra.. Men igentligen skulle jag kunna slå till nu men vill suga på karamellen LITE längre om det går!

Men jag ska kolla med Handlarna får se vad dom säger.

Tjenare,

Förvaring, och att man vill provköra.. Men igentligen skulle jag kunna slå till nu men vill suga på karamellen LITE längre om det går!

Men jag ska kolla med Handlarna får se vad dom säger.

Tja!
Och för tänkte om det var förvaringen kanske handlarn kan förvara den åt dig tills det är dags. Men är det provkörningen det handlar om så blir det lite svårare.

Ta hojen på trailer till ett stort uppvärmt p-garage kanske? :banana

Köp, det är ett riktigt bra pris för en ny hoj. Jag är övertygad om att du åtm. får tillbaka pengarna om du väljer att sälja den i April-Maj..

En kampanj är ju tidsbegränsad. Priset på din XJ6 kommer sannolikt att ligga kvar tills lagret av 10or är tömt. Handlaren tjänar inte många kronor på hojen oavsett men tanken är ju att du ska serva och köpa reservdelar, det är ju det handlarna lever på.

Prissättningen sker rimligen centralt och efter marginaler och volymer. Valutaeffekten har ju varit påtaglig...stärks yenen ytterligare ja då kommer handlarna att behöva höja priserna för att behålla de magra marginaler man har, precis som under 2010.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back