Hur mycket ger ni i dricks till budpizzakillen?

Hur mycket dricksar ni utöver priset?

• Antal röstningar
    0
Eftersom det tar ca 1 timma för pizzan att komma och vi alltid får fel pizza så känns det inte så motiverat att lämna dricks.... (tror det bara finns ett bud i stan, tyvärr)

Efter att Pizzeriorna i denna Håla satsade friskt på budbilar för cirka tio år sedan när det var lätt att anställa arbetslösa ungdomar med statliga stödpengar finns det ingen möjlighet att få pizzan hemskixkad längre, dock skulle jag inte gett dricks (fast det kanske man borde med tanke på budkillarnas låga lön) För att lösa problemet valde jag att bosätta mig 50m från en pizzeria och väger nu 130kg.

Dessutom verkar de alltid bli så besvärade om man ringer sent en fredag- eller lördagkväll. Står det att de har fri utkörning så får de väl för fan se till att köra också. :mad: (:kocko)

Tysken skrev:
En gång ville fanskapet till pizzabud inte gå självmant så jag fick typ schasa ut honom och stänga dörren, vid närmare undersökning visade det sig att han fått 20 spänn för lite. För att undvika ollad mat beställer jag aldrig där mer...

:rofl

Senast (och faktiskt enda gången) jag beställde hemkörning så tog det över två timmar att få det jag hade beställt. Då blev det ingen dricks. :mad:

Visst, det snöade kanske ganska kraftigt. Men jag vill inte ha kall pizza bara för att inte de har bilar som klarar vinterväglag. :tungan

Tysken skrev:
En gång ville fanskapet till pizzabud inte gå självmant så jag fick typ schasa ut honom och stänga dörren, vid närmare undersökning visade det sig att han fått 20 spänn för lite. För att undvika ollad mat beställer jag aldrig där mer...

:lol

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

pizzorna är för dyra som det är så varför ge mer... ändrar man på innehållet i en pizza så blir det ju fel 9ggr av 10 så inte fan förtjänar de dricks...

Mr_Turbo skrev:
pizzorna är för dyra som det är så varför ge mer... ändrar man på innehållet i en pizza så blir det ju fel 9ggr av 10 så inte fan förtjänar de dricks...

Tycker du pitssorna är för dyra?! :va

50 kr för en pizza med ett ½ kilo dött kött på måste la va billigt, va???

honkiie skrev:
Det måste tidningsbuden också, tejpar du fast en femma på dörren varje dag? :)

Tidningen som jag inte har får jag hämta i postlådan längst ner i trapphuset.
:arsele

Har många gånger funderat på att knalla ner näck i trapphuset (bor på överstavåningen på ett hotell, två lägenheter längst upp) och hämta posten. :banana Lär ju vara lungt på hotellet ett tag framöver efter min naken chock. :arsele :D

Zee skrev:
Tycker du pitssorna är för dyra?! :va

50 kr för en pizza med ett ½ kilo dött kött på måste la va billigt, va???
Men vad är det för kött då? nån självdöd grävling som de har hittat nånstans ;)
Köttet på en pizza kostar nog inte många kronor.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa