Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*Micke* skrev:2073228Hehe jag va nog inte ute efter ett procenttalBara undrade de om vi vanligt dödliga känner någon egentlig skillnad på vägarna...

Triggerhappy skrev:2073302Kalla däck i låg temperatur med lite fukt på asfalten = Lowsider in i esset...det gick riktigt snabbt att hamna på asfalten.....0 förvarning !!!
![]()
![]()
Kan tyvärr inte svara din fråga direkt men jag vet att en stor skillnad mellan gatudäck och slicks är att gatudäck faktist värms upp mycket snabbare och lättare vid "vanlig" körning. Dessutom har dom en "operations" temp som är mycket lägre än slicks just så att de greppa bättre vid lägre temperaturer.Tiger302 skrev:2073300Lånar tråden lite.
Att däck blir ordentligt varma vid bankörning vet jag, men hur varma blir egentligen vanliga gatdäck vid lagom aktiv gatkörning? Någon som har mätt däckstemp?
Tiger302 skrev:2073300Lånar tråden lite.
Att däck blir ordentligt varma vid bankörning vet jag, men hur varma blir egentligen vanliga gatdäck vid lagom aktiv gatkörning? Någon som har mätt däckstemp?
Triggerhappy skrev:2073302Kalla däck i låg temperatur med lite fukt på asfalten = Lowsider in i esset...det gick riktigt snabbt att hamna på asfalten.....0 förvarning !!!
![]()
![]()
obruT skrev:2074353"lagom aktiv" host....

M:et skrev:2074368Har du klotat nya fina hojen![]()
Om man inte har järnkoll på vad man håller på med så kan jag inte rekomendera att man ger sig på knäskrap i +5. Det inte omöjligt på långa vägar men varför chansa? Du har hela sommaren på dig att posörskrapa...

Zoidberg skrev:2074388...asfaltens temperatur har nog mest psykologisk inverkan.
Iaf drog jag den slutsatsen när någon påstod att en liten japsare satte tävlingens snabbaste varv mitt i natten i -2 grader på nån 24-t Endurance (VM?) förra året.

Du skrapade möjligen inte lite mer än bara knät då?Triggerhappy skrev:2074377Eru inte klok...klart jag inte klotar vår hoj när det finns andras
Inga problem att knäskrapa i +5 med kawan...men +5grader och lite blött så gick det att knäskrapa en gång med en rs250....![]()
![]()
![]()

Zoidberg skrev:2074388...asfaltens temperatur har nog mest psykologisk inverkan.
Iaf drog jag den slutsatsen när någon påstod att en liten japsare satte tävlingens snabbaste varv mitt i natten i -2 grader på nån 24-t Endurance (VM?) förra året.
Triggerhappy skrev:2074377Eru inte klok...klart jag inte klotar vår hoj när det finns andras
Inga problem att knäskrapa i +5 med kawan...men +5grader och lite blött så gick det att knäskrapa en gång med en rs250....![]()
![]()
![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|