Hur mycket gör strypning

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Min hoj är bara strypt på pappret och det är jag inte så intresserad av........
Hur som helst så blir premien för hög nu när jag pluggar så jag funderar på att isf stoppa i strypningen denna säsong för att ha råd o köra överhuvudtaget..........alternativet är att köra full effekt 1 månad annars.......

Men hur stor skillnad blir det me strypningarna? Vart köper man dem, hur sätts dom i, kostar det mycket på verkstad?

ChrilleR1 skrev:
Troligen blir försäkringen inte billigare ändå. Det är väl ursprungs effekten dom räknar premien efter.

Precis... Effektskillnaden är stor, hojjen gör inte mer än 150-160 med 35hk och du har aldrig något drag att räkna med...

Bolaget kommer inte bry sig om du stryper den eller inte eftersom de går på ursprungseffekten. Som jag ser det har du två alternativ. Antingen tar du en försäkring där du kan ställa av och på cykeln allt eftersom du kör, eller så köper du en äldre hoj som du har råd att försäkra.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Bolaget kommer inte bry sig om du stryper den eller inte eftersom de går på ursprungseffekten. Som jag ser det har du två alternativ. Antingen tar du en försäkring där du kan ställa av och på cykeln allt eftersom du kör, eller så köper du en äldre hoj som du har råd att försäkra.

Hata är ett starkt ord... :fatta!

Tyvärr Boys så blir försäkringen billigare om den är strypt.
Jag har IF idag och dom räknar på 25kw o nu är min premie om jag ställer på den 4000/år hel avställningsbar......en drömförsäkring m.a.o om det nu hade vatt så väl att det gällde på full effekt.

Snackade med IF inför kommande säsong o fick premien 24000 hel avstälningsbar om jag skulle ha full effekt.

Anledningen till att jag inte "ljuga" i försäkringen är ju att när jag behöver den som mest så kommer den inte att gälla och då kan det bli bra mycket dyrare......

Vet att inget annat bolag tar hänsyn till strypningen men i detta fall gör dom det......

>>Danny<< skrev:
Bilsport och MC tar väl hänsyn till strypningar va?? :va

Det gör dom kanske, vet ej. Men dom försäkrar väl inte sporthojar?

Tråden vikar av mitt tänkta spår, nån som vet hur man sätter i strypning, svårt, göra själv eller verkstadsmeck?

Vat köper man strypningar?

toxicated skrev:
Tyvärr Boys så blir försäkringen billigare om den är strypt.
Jag har IF idag och dom räknar på 25kw o nu är min premie om jag ställer på den 4000/år hel avställningsbar......en drömförsäkring m.a.o om det nu hade vatt så väl att det gällde på full effekt.

Snackade med IF inför kommande säsong o fick premien 24000 hel avstälningsbar om jag skulle ha full effekt.

Anledningen till att jag inte "ljuga" i försäkringen är ju att när jag behöver den som mest så kommer den inte att gälla och då kan det bli bra mycket dyrare......

Vet att inget annat bolag tar hänsyn till strypningen men i detta fall gör dom det......

lycka till me strypningarna o typintygen 25kw på en så tung hoj du blir nog från åkt av en 125a :D den lär nog slagga igen. smäller du on den ej e strypt så får NOLL kr från IF eller om den blir stulen och dom hittar den o kollar motorn dom pockar isär hojen då fblaget köper den då kan dom krava till bax pengarna Kör hårt :tungan

ja får billigare premie me full effekt en du får me 25 kw :rofl på 600 cc :hihi

toxicated skrev:
Det gör dom kanske, vet ej. Men dom försäkrar väl inte sporthojar?

Tråden vikar av mitt tänkta spår, nån som vet hur man sätter i strypning, svårt, göra själv eller verkstadsmeck?

Vat köper man strypningar?

jag har en zxr 400 försäkrad där.. tycker det räknas som sporthoj..

Min första hoj var en thundercat med 25kw och den gick ganska bra dock så fanns det ingen effekt på höga varv men den gjorde 200km/h på mätaren och fungerade helt ok ett år när man inte visste hur det kändes med 150 hk på slangen......

Hur mycket gör strypning :va
Tja det beror ju på hur länge!
Men att hålla på längre än 2 minuter e inget jag rekomenderar :tomten

strypning

toxicated skrev:
Min hoj är bara strypt på pappret och det är jag inte så intresserad av........
Hur som helst så blir premien för hög nu när jag pluggar så jag funderar på att isf stoppa i strypningen denna säsong för att ha råd o köra överhuvudtaget..........alternativet är att köra full effekt 1 månad annars.......

Men hur stor skillnad blir det me strypningarna? Vart köper man dem, hur sätts dom i, kostar det mycket på verkstad?

Kolla med Mcpoolen, de har iaf. haft ett stort sortiment vad gäller strypningar.
Tel 08-735 60 00 (samt länk)

Är lätt o sätta dit, inga problem om man inte är helt oteknisk.

//Daniel

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back