Hur mycket gör strypning

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Min hoj är bara strypt på pappret och det är jag inte så intresserad av........
Hur som helst så blir premien för hög nu när jag pluggar så jag funderar på att isf stoppa i strypningen denna säsong för att ha råd o köra överhuvudtaget..........alternativet är att köra full effekt 1 månad annars.......

Men hur stor skillnad blir det me strypningarna? Vart köper man dem, hur sätts dom i, kostar det mycket på verkstad?

ChrilleR1 skrev:
Troligen blir försäkringen inte billigare ändå. Det är väl ursprungs effekten dom räknar premien efter.

Precis... Effektskillnaden är stor, hojjen gör inte mer än 150-160 med 35hk och du har aldrig något drag att räkna med...

Bolaget kommer inte bry sig om du stryper den eller inte eftersom de går på ursprungseffekten. Som jag ser det har du två alternativ. Antingen tar du en försäkring där du kan ställa av och på cykeln allt eftersom du kör, eller så köper du en äldre hoj som du har råd att försäkra.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Bolaget kommer inte bry sig om du stryper den eller inte eftersom de går på ursprungseffekten. Som jag ser det har du två alternativ. Antingen tar du en försäkring där du kan ställa av och på cykeln allt eftersom du kör, eller så köper du en äldre hoj som du har råd att försäkra.

Hata är ett starkt ord... :fatta!

Tyvärr Boys så blir försäkringen billigare om den är strypt.
Jag har IF idag och dom räknar på 25kw o nu är min premie om jag ställer på den 4000/år hel avställningsbar......en drömförsäkring m.a.o om det nu hade vatt så väl att det gällde på full effekt.

Snackade med IF inför kommande säsong o fick premien 24000 hel avstälningsbar om jag skulle ha full effekt.

Anledningen till att jag inte "ljuga" i försäkringen är ju att när jag behöver den som mest så kommer den inte att gälla och då kan det bli bra mycket dyrare......

Vet att inget annat bolag tar hänsyn till strypningen men i detta fall gör dom det......