Hur mycket för en gsxr1100 motor?

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Hur mycket är en gsxr 1100 - 89 motor värd? Komplett dock utan förgasare. Gått 2500mil.

Då har jag en lite pejl iaf. Jag har ingen motor att sälja utan vill köpa en. Men man kanske ska börja med att köpa en hoj att stoppa den i =) Får se vad jag får tag på. Motorer växer inte på träd. Inte fina gixxrar heller. Spec inte till normala priser. =)

Tänkte på en sak till. Vad kan man ta för en gsxr 750 88,89, 90 eller 91, motor? Klurar lite på ett bygge igen. Eftersom de andra jag hade aldrig blev färdigställt. :rolleyes: :tungan

Dannez1000 skrev:
Tänkte på en sak till. Vad kan man ta för en gsxr 750 88,89, 90 eller 91, motor? Klurar lite på ett bygge igen. Eftersom de andra jag hade aldrig blev färdigställt. :rolleyes: :tungan

4000:- tog jag för min och då blev den sannerligen inte såld snabbt.
Räkna med en hoper mailkompisar när du säljer en motor, av någon underlig anledning drar de till sig fler såna än andra objekt :lol

Tysken skrev:
Räkna med en hoper mailkompisar när du säljer en motor, av någon underlig anledning drar de till sig fler såna än andra objekt :lol
Haha, det kan jag intyga, herrejösses. Men den blev tillslut såld till en seriös kille.

Dannez1000 skrev:

Du kan köpa min Gsxr 750 -91, mkt fin för att vara en 91:a...

Tysken skrev:
4000:- tog jag för min och då blev den sannerligen inte såld snabbt.

Hehe. De där känner jag igen. Håller på å säljer min z1000j motor nu. Många mail blir de. Tror dock att jag hittat en köpare på allt nu :)

Nu måste jag bara hitta en ny hoj, lutar åt en gsxr 750 89-91 som då skall få en 1100 motor i ramen istället. Vilka dimensioner är det på fälgarna på en 89? Inte så viktigt eg. men de blir lättare att hitta däck om man kan klämma på en 180 macka. :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN