Hur mycket driftar det när ni kör?

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Jag har börjat få en osund vana, eller rättare sagt "ibland" släpper det i utgången av kurvorna.
Det är lika överaskande varje gång och det händer oftare och oftare,
jag trodde att det var att jag gick på gas för tidigt.
Men även när jag håller mig passiv och smyger på med gasen så kan det komma små kast i utgången. :va
Det är inget fel på hojjen eller däcket och det händer 1 gång på 100, när jag försöker planera ett släpp "kontrollerat" så händer inget...

Kanske dämpare är för hårt ställd bak?

Men är det normalt att man åker med lite drift i kurvorna?
Att Rossi gör det är väl inte så konstigt men gör ni det?

Jag har aldrig känt på bakhjulssläpp under mina korta 2 år men så kör jag som en käring också :P Låter lite läskigt det där, Kan det vara så att du typ "ligger" fel på hojen eller nått, riktigt skumt fenomen det där :S

Dem gånger jag har fått ofrivilligt sladd har det varit för lite luft i ballongen.

lite bakhjulsglid e ju inget konstigt vid varken gas eller broms när man ligger i vinkel. men som nämnt tidigare, det kan ju lätt va ojämnheter i asfalten!

Har känt det flera gånger nu på sistone men då har det varit blött ute och jag misstänker att jag drog på precis när jag var påväg ut på leden och korsade ett halt mittstreck :S

På vägen så släpper det väldigt sällan (om man inte pressar hårt). Kan gunga lite när man kör hårt men sällan att det blir en riktig sladd. Låter mer som asfaltskant/lagning eller liknande. Skulle dock kolla lufttrycket.
På bana släpper det ofta... :)

Hmmmmm. på min brandgula 660 släpper det rätt ofta....fast det e mest i ingången till böjarna. :D:tungan

För feg på gata för att det skall kunna släppa men på bana har det ju hänt ett antal gånger. Oftast har man för mycket nerlägg av hela hojen och på tok för mycket gas. Är det varmt ute och man har taskigt med luft är en lowsider ett givet faktum (egen erfarenhet)

det är ju nice när det gungar lite fram och tillbaka när man trycker på..:tungan

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back