hur mycket drar en sp1 + annat

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Honda
hört att dom ska vara väldigt törstiga. sen om ni har andra åsikter om den. har nämnligen en kompis som är fast i v-twin träsket som är sugen att köpa en :confused: . han har idag en tl1000r

Last edited:
Du verkar få dåligt med svar här. Själv kör jag en vtr, men inte en sp-1'a. Gå in på www.vtr.nu, där kanske du kan få svar lite lättare.

Edit: Såg nu att vtr-klubbens sida verkar lite död. :(

Last edited:
hört att dom ska vara väldigt törstiga. sen om ni har andra åsikter om den. har nämnligen en kompis som är fast i v-twin träsket som är sugen att köpa en :confused: . han har idag en tl1000r

Tipsa honom om Millen också om han vill ha Sp1 + mer :tummenupp och den drar mindre.

Räkna med strax under litern. Mina senaste 3 tankninar har legat på ungefär 13 liter på dryga 15 mil... men så kör man inte SP1 för att det är bränsleekonomiskt eller miljövänligt. Det handlar om något HELT annat!

På bana och mkt inspirerad körning: ca litern +. Annars går min att köra på runt 0,7, det diffar en del mellan olika ex verkar det som.

Men som sagt, vem bryr sig? Spettan är värd varenda droppe.:yoparty :)

VTR-klubbens hemsida är för tillfället nere...annars lever och frodas den.

Last edited:
Min fierstorm drog ca 1 liter vid mycket gasande så man får väl räkna på
nåt liknande med SP 1 an.Sen går det ju självklart få ner den siffren med en annan körstil.Men som de sagts tidigare så en sån hoj köps för att åka på inte ha som en pendlar sparbössa.

1l var ju inte så farligt. tänkte mer om den drog 3l milen. folk säger ju att dom drar EXREMT mycket :)

För min del skiljer det en hel del, jag ska skriva lite ex så får du se.

Stadskörning 1,2/1,3 L/mil
Lagligt landsvägs tempo 0,45/0,55
Inspirerad körning 0,7/0,8

Låg och pressade 12 mil i helgen och höll stumt i 200 km/h i princip hela sträckan, då tog hojen ca 0,65/0,75.

Hojen är då mappad efter Slipon och öppnet filter med pc3.

Hoppas de hjälper dig nåt iaf, kan lova dig att det du har igen i form av körglädje gör det värt även om sopparäkningen blir hög!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back