Hur mycket drar din mc?

Hur mycket drar din mc?


  • Antal röstningar
    0
Min R1:a drog 0,55 konstant förra våren med mycket skjuts och riktigt försiktig körning. Det ökade sedan till mellan 0,6-0,7 vid mer inspirerad körning på småvägar blandat med motorväg. Dock ligger sådana körningar mest under 7000 varv så det är ju fortfarande ganska snål körning även om det inte går jättesakta.

Vid hårdkörning på bana så kommer man säkert upp över litern. Men jag blev positivt överraskad av att det gick att köra så snålt!
 
Superduke -05
förra året sällan under litern..
gjort lite förändringar i vinter å vips så va ja nere på 0.7..
 
CBR 600 F -93
0,55-0,6 när jag pendlar till och från jobbet. Halva sträckan är ganska öppet gasspjäll (öppen motorväg) och hälften trängandes bland bilar mitt i centrala sthlm
 
min fireblade 98:a drar 0.4 vid blandad körning alltså hård och vanlig körning....vet ej om jag räkna rätt men tanka fullt körde 111km tanka fullt igen men fick bara i 4,06 liter...hmmm!
 
Bränsle? Uran?
Alla vet att ett UFO tankar man med gräslök.

Min gamla motor (-03 Speed Triple 955i) landade på ungefär 0.65 vid hård och blandad körning. Men jag hakade på en glidare på långcruising en gång och då drog den knappt 0.4. Behövde nästan hälla ut bensin för att kunna tanka.

Nya motorn (02+ Daytona 955i) verkar ligga närmare 0.8 vid blandad körning. Men den går på en ganska fet mappning (tror jag tralala) och är fortfarande under inkörning, så jag ber att få återkomma om den.

Hojen är neddrevad, ett ned fram och tre upp bak mot original.
 
Jag kör som den gubbe jag är och ligger stadigt på 0,4 l/mil med min gamla XJ900. Det är inte så dumt att kunna rulla över 50 mil på en tank :tummenupp
 
Min verkar dra lätt över litern, men det är ju en ny hoj så jag får be och återkomma. Men ett bensinsnålt alternativ är det inte!
 
Förra hojen (er6a) runt halvlitern om man gasade hårt o mycket.

Nuvarande motard..... vet ej men letar fortfarande efter hålet i tanken :va trots mindre cc, mindre vikt, mindre snittfart :confused:
 
De drar alla olika men den mest törstiga är min CB750, lite felbestyckad av förre ägaren dock. Jag vill riva motorn och fixa till den, går förvisso bra men... Suck och stön, andra har ju pillat och skruvat så den är inte som jag vill ha den. BMW:n drar ca 0,3 liter milen, Trajjan drog 0,43 nu senast. Husqvarnan ca 0,5 liter milen, BSA:n står för den vill inte ladda men omkring halvlitern den också.
 
0,75 brukar jag hamna på. Lite lugn körning, lite fullgasrepor, dvs. blandad körning. Hyfsat för en turbohoj tycker jag :)
 
Min MC drar lika mycket som min bil 0.65.

Då är ändå bilen en stor SUV med dubbla turbo +200 diesel hk, 4wd, Stereo och AC, och väger 2 ton :va:va:va
 
Min Rf600 drar ca
0.45 laglig motorvägs körning med topbox (E4, sthlm -> umeå)
0.55 pendlig i sthlm till & drån jobbet
0.65 till/från Rosenhill :D
0.65 Skellefteå -> Umeå på 45min (E4, 13mil, snitt 8600rpm under de 45min)

så 0.45 -> 0.65 beroende på hur mycket jag gasar.

Sen det är med bensin kostnader .... kör alla på 95?
Själv blir det mest vpower.
Inte pga icke existerande effektökning utan för att jag är gammal wankel tok o livrädd för spikningar. :fakta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top