Hur mycket alkohol?

mb skrev:
Snarare mer än hälften av vad som är kvar av studentkassan efter räkningar, kursböcker och mat.

Gjorde samma grej förra helgen.. Bättrar på ångesten lite extra att man krökat bort pengarna man fick dagen innan!!! :hihi

Milla skrev:
Det är en billigare och precis lika god variant som Tequila Rose.

Finns i päronsmak med, god! :fakta

Angående Aquatini så dricker jag det med, gott! Var sponsrade med Smirnoff Ice på jobbet, drack hur mycket helst sånt, massa varje kväll man jobbade och det är fortfarande gott. DET är kvalitét! :fyllisar

Det beror ju på daxformen, men en liter 40% sprit ska innan det är riktig fylla för min del, tyvärr.
Jag har dessutom kommit upp i den ålder där det tar stopp vid en viss mängd, dvs jag kan inte drick mig medvetslös, kroppen har lärt sig var det är dax att backa ur.

Har kommit så långt upp i åren att jag har tröttnat på bakfyllan, så en halvflaska räcker (iregel)
Det är bara att inse att man inte är 20 långre, ett helrör och ut å supa efteråt :3freak

DwD skrev:
nä jag har alltid fått minnesluckor, spelar ingen roll om jag bara dricker en kvarting :va

Är precis samma för mig. Kan dra i mig 15-20 öl o minnas kvällen, Dricker jag däremot en halvliter sprit så är det bara nån lucka här o där man minns.

Kanske är nåt kalixsymtom :lol

Gpx skrev:
O fan spy är inget kul, lika bra att ge fan i det då :(
Förstår inte varför jag gör såhär egentligen. Tänker alltid att nu ska jag minsann ta det lugnt med spriten och sen ligger man likt förbannat där utslagen nästa dag och får inte i sig nån mat förrän kl 10-11 på kvällen. Lyckligtvis är det inte så jätteofta som jag är ute... Har försökt att festa och vara ute helt nykter, men det har gått sådär.

Inte druckit alls de senast 4 åren

Förr drog jag i mig en 6:a gammeldansk i köket innan jag tagit av mig jackan o skorna efter jobbet. Slog upp en till och Öppnade en 7,2;a. Hängde av mig kläderna och satte mig framför datorn. När middan var klar så delade vi på 2 flaskor vin ( varav jag drack 1 o 1/2). Tog en dusch. Ett par 7,2:or till och ett par gammeldask.SEDAN var det dags att börja kröka. Kunde gå åt en liter grappa hur lätt som helst. Märkte inte att jag var full förrän blodcirkulationen började stanna av, fick då lite kalla händer (men aldrig kalla fötter , he he). Fick inte klar för mig att det var dags att skärpa till sig förrän levervärdena skjutit i höjden, blodfetterna stockade sig i venerna och kroppen kändes allmänt sliten, för att inte säga helst slut. Erkänner att det tog ett tag innan det kändes naturligt att sitta med och festa när alla drack utom jag. Numera vet jag att jag skulle få världens ågren om jag drack. Fysiskt beroende har jag aldrig varit så det är inte därför jag skulle må dåligt. Jag skulle bara tycka att det kändes så surt att förstöra den fysik som jag byggt upp igen. Vad ville jag ha sagt med detta? Jo, kanske att det inte är så viktigt att hälla i sig alkohol. Det viktiga är nog att man trivs med sig själv och sitt sällskap. Då är Alkoholen inte längre speciellt nödvändig. Kör försiktigt som mina jobbarkompisar brukar säga. Nä, svarar jag då, bara när det regnar.

honkiie skrev:
Hur mycket dricker ni ifall ni tänkt att nu jävlar ska det supas?

Jag är ruggigt billig i drift! Efter ex två glas vin så är jag i gasen. :D Sen så brukar det väl bli ett par öl eller så ute på krogen. Händer väl iof att det ibland slinker ner lite mer än så, men fan vad dåligt jag mår då, dagen efter. :huvet Men är det party, så är det party, he he he...

honkiie skrev:

Just nu känns det att man fätt lite sör mycket innanför skinnstället :banana

honkiie skrev:

På fråga A, svarar vi: Vet inte.
På fråga B, svarar vi: Samma, som på fråga A.

Kan du komma ihåg hur mycket du har druckit kvällen innan, så har du inte supit ordentligt! :fakta :rock :rock :rock :fyllisar

/

Det är sällan jag festar...jag pallar liksom inte med längre :va ....!När man va yngre kunde man festa i 3 dygn och åter hämta sig på 1 dag :cpparty :dricka .Nu är det tvärt om....Festa 1 dag återhämtning 3 dagar..... :död !!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back