Hur mycket alkohol?

Tribute to Ac/dc på hotellet ikväll. Så nu jävlar ska det supas och sjungas. Det är bara rocka och rulla, men jag gillar det. Bli inte så full så du trampar dig själv i ögat nu, Honky kong. :fyllisar

Edit: Vet förövrigt inte hur mycket jag brukar dricka. Så fort det börjar flashas med kortet i baren, så slutar man minnas/bry sig hur mycket man har druckit.

Last edited:
DwD skrev:
Caprinoska tycker jag helt klart är den godaste drinken(Absolut Vodka, rörsocker, färsk lime, krossad is) går att få i 4cl-6cl och kanske 8a eller 12a om man är snäll med bartendern

Aj aj! Dom är riktigt farliga, hinner dricka tre 6or före man märker nått om man är lagom full, sen blir man totalpackad... :dricka

tassen skrev:
varför måste man dricka...?? osäker o feg eller .... :7peta

Anledningarna är många..
1. Det är roligt
2. Kul att träffa folk
3. Har lite att göra

Varför måste alla nykterister vara helt nedlåtande och äckliga för att dom inte dricker?

Ja i afton ska det supas som ett as. Som min gode vän turbojugend påpekade så vet man aldrig hur mycket som går för då man väl tar fram kortet så är det bara slumpen att man överlever kvällen. Annars brukar det ofta gå ner en sjua på förfesten och sen nån jack i baren.

En halva koskenkorva vodka vanilj 37.5 (billigaste spriten på ålandsfärjan? ~50kr) och två liter cola medtages till kvällens fest. Hoppas faen att någon annan vill ha också :hihi

Är det bara jag som tycker att man klarar av betydligt mer sprit när man är utomlands än när man är hemma och super. Fins det någon förklaring till detta fenomen?

Jag brukar grunda med 6 halvlitrar starköl innan man drar ut, hur mycket man sedan får i sig vetitusan, men en 3 - 4 bärs till får man säkert i sig.

RacerDave skrev:
Är det bara jag som tycker att man klarar av betydligt mer sprit när man är utomlands än när man är hemma och super. Fins det någon förklaring till detta fenomen?
Nej, inte mer än att du (antagligen) dricker mer utspritt när du är på semester och på så sätt är en smula berusad hela tiden och därför aldrig kommer in i bakfyllestadiet.. :) Jag har varit rejält bakis både i Sverige och utomlands..

Och nej, det är inte "kräkmedel" i svensk sprit (standardförklaringen till varför man "klarar mer utomlands").

Yup det brukar vara så att man dricker som en alkis på semesterresorna.
Efter några dagar går du runt med en promille i pannan och känner dig nykter. Då krävs det en hel del sprit för att bli lika redlös som vanligt... Tur att spriten är billigare där nere/på båten :hihi

Ett halft flak Sort guld eller dyl. är väl standard...
Sprit slinker upp lättare än det slinker ner, en klunk ger mig spykänslor :zpy

Brukar sluta med att jag sitter och psykar mig själv till att spy :kocko

Ja som sagt det beror ju på vilket humör man e på ibland känner man för en riktig fjortis fylla o då blir det inte direkt lite men det e gött att man nästan aldrig blir bakis heller.. sist a F fylla så blev det väll 6 tequila o 11 pilsner hemma me polaren som va på samma humör sen ut på krogen men det blev inte så långvarit frö man missa att hålla samma nivå så man blev trött rätt tidigt! men annars tar man det rätt lungt ett par pilsner o lite whiskey!

kan rekomendera cocktailguiden.com finns en nackdel med den sidan bara man blir fan törstig!

Last edited:
Blir ca 10 öl + nån grogg i vanliga fall.
Jag dricker ganska sällan, max en gång per månad. Det beror på att jag ofta blir odrägligt packad och sedan inte vågar visa mig ute på 3-4 veckor. Sen går det över och det är dags för nästa runda. Jag resonerar som så att antingen ska jag inte dricka alls eller så ska det spåra ur. Jag brukar som sagt välja första alternativet oftast men ibland så måste man ju släppa loss lite :D
Sen prioriterar jag träning väldigt mkt så jag är beroende av att inte vara bakfull som flesta helger.

Ungefär som igår. 8 små starköl på förfesten och sen brändes det 6-700:- på krogen. Gissa om man mår skit idag :(

mb skrev:
Ungefär som igår. 8 små starköl på förfesten och sen brändes det 6-700:- på krogen. Gissa om man mår skit idag :(

hehe 1/10 av studentkassan bränd på ett bräde helt i onödan :tungan

Trango_B skrev:
hehe 1/10 av studentkassan bränd på ett bräde helt i onödan :tungan
Snarare mer än hälften av vad som är kvar av studentkassan efter räkningar, kursböcker och mat.

Ja, man dricker ju klart mer æn man behøver :D
Men det ær ju så, ju mer man druckit ju mer vill man dricka :jäs

jag vill helst børja festa kl 19 och sluta sen som fan, bra efterfester ær guld :öl
Sen så får man dras med ågren i nån vecka :lol

NoicE skrev:
Ja, man dricker ju klart mer æn man behøver :D
Men det ær ju så, ju mer man druckit ju mer vill man dricka :jäs

jag vill helst børja festa kl 19 och sluta sen som fan, bra efterfester ær guld :öl
Sen så får man dras med ågren i nån vecka :lol

Ähhh, du ballade ju ur på festen vi skulle ha för dig (för att supa dig under bordet) så vete tusan om du är någon bra drickare? ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back