Hur mycket alkohol?

ingen ting

varför måste man dricka...?? osäker o feg eller .... :7peta

Sitta hemma en hel kväll utan utgång= en sjuttis eller mer. Blir det utgång på krogen så räcker det med hälften.

tassen skrev:
ehh, har du testat dricka eller? :D

en knossing(kvarting) då börjar det ta fart, sedan så minns jag inte hur mycket som åker i, men jag gissar på kanske en 3/4 skjuttis

Det beror lite på liksom, ibland blir det en jävla massa å ibland blir det inte fullt så mycket.
Beror lite på om man är utsövd,käkat ordentligt och vilket humör man e på tycker jag.
Finns nog fan inte nån generell mängd liksom, inte för mig iaf.

Men om man ska svara på din fråga,"Hur mycket dricker ni ifall ni tänkt att nu jävlar ska det supas?"

Jaa, det blir väl tills man inte kommer ihåg nåt och däckar, mängden till att komma dit diffar mellan dom olika gångerna dock.

Ikväll ska det :fyllisar ihop med en polare här hemma, vi brukar träffas nån gång per månad och hinka i oss lite whiskey å några bärs, snackar lite skit och glor på StreetMc filmer,Dirty Sanchez,Jackass, UFC,Pride å lite sånt.
Mäkta trevligt är det iaf.
Rekommenderas!

/ Lobo "soon to be :3freak " Gixxer, and that´s a :fakta

tassen skrev:

Vet att många tar sig ett järn eller 2 bara för att koppla av m,m

Jag tar själv ett par öl på fredagar, så jävla gött att koppla av med en god öl efter en slitsam vecka. :yoparty
Feg? nä... jag visar mig ute varje dag :hihi :rofl :D

Hur mycket man dricker beror ju som sagt på kroppen, men ibland går det en platta öl eller mer.... :rolleyes:

Mycket mindre nu än när jag var 17 år gammal. Då slank ju en 75a ner hur lätt som helst.....

Sex-sju starköl och ett par groggar...sen går det ju överstyr ibland fortfarande, men det blir glesare mellan gångerna.

10 starköl brukar räcka bra till en helkväll med polarna på åland :fyllisar , med en del spill medräcknat mot slutet, så kanske 8 egentligen :drool är ju över 2 promille då så varför mer? 60 kilo -> lättpåverkad. Starksprit (40-60%) så håller jag mig mellan kvarting och halva, för stora minnesluckor annars. Minnesluckor mot slutet på kvällen var standard för nått år sen, tur att man lär sig! om än långsamt. eller så dricker jag helt enkelt mindre för att alla andra gör det här, jobbigt att vara fullast, andra plats är att sikta på!

Last edited:
jag får alltid minnesluckor dagen efter?, tror aldrig jag kommit ihåg mer än små flashbacks, stillbilder etc.
nåja e man norrlänning i sthlm så får man ju dricka för dom stackars sthlm'arna åxå. :tungan :D

DwD skrev:
jag får alltid minnesluckor dagen efter?, tror aldrig jag kommit ihåg mer än små flashbacks, stillbilder etc.
nåja e man norrlänning i sthlm så får man ju dricka för dom stackars sthlm'arna åxå. :tungan :D

Ett symptom på alkoholism kanske?

6-7 Sliskdricka (cider, bacardi breezer, smirnoff ice), två-tre groggar...

Tänker aldrig "nu ska det supas" längre för jag då ligger jag och inspekterar maginnehåll hela dagen efteråt... Men 5-6st 50cl starköl brukar vara lagomt, utspritt över hela kvällen

Last edited:
Caprinoska tycker jag helt klart är den godaste drinken(Absolut Vodka, rörsocker, färsk lime, krossad is) går att få i 4cl-6cl och kanske 8a eller 12a om man är snäll med bartendern :lol ej att förväxla med Caprinja(osäker på stavningen men den smakar skit)
gin och tonic funkar åxå,
godaste färdigblandade: Smirnoff ice, nerkyld som bara den,, fy fan va god den är, Tropical (Bartley and James) funkar åxå, men jag hittar inte den nå mer :(

Oo o
__o_____ Doktorn säger:
\-------// -Alkoholen e din fiende
-\____// Jesus säger:
--\_(_/ -Älska din fiende
---\_/
----|
___|___

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back