Hur mycket är mitt blod värt?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Enligt vad jag har hört så får man hyfsat betalt för att lämna blod i USA. Därför funderar jag på att eventuellt lämna blod nästa gång jag är där. Hur mycket betalt får jag tror ni? Jag har blodgrupp 0- vilket är den mest eftertraktade blodgruppen (eftersom den kan doneras till alla andra blodtyper).

:näsblod:näsblod:näsblod

Vad du får betalt vet jag inte men jag har lämnat en del på gator och torg om du vill ta med dig lite dit !! Ha ha ha

Om resan dit är så dyr att du måste sälja ditt blod för att ha råd, då skulle jag nog överväga att stanna hemma! :fakta

Tror inte att det kommer gå, alls. Det brukar finnas någon form av karenstid för blodgivning när man rest utomlands och sådär, och framförallt gällande resor utanför den egna kontinenten. Så att du skulle komma som turist till USA och få lämna blod ser jag som mer eller mindre omöjligt om du inte ska stanna där i sisådär ett par månader.

Vadå, duger det inte en med en t-shirt? :mad:

Jag har sett priser mellan $15 - $250 beroende på blodgrupp och behov. Det finns dessutom flera olika organisationen inom detta. Däremot så verkar det som att om man spenderat en längre tid i Europa sedan 80-talet så får man inte ge blod i USA. Detta på grund av tokiga kossansjukan.

Rätta mig gärna om jag misstolkat.
http://www.americasblood.org/go.cfm?do=Page.View&pid=2

Om resan dit är så dyr att du måste sälja ditt blod för att ha råd, då skulle jag nog överväga att stanna hemma! :fakta
Det handlar inte om att finansiera resan. :hihi
Faktum är att jag får betalt för att åka dit.

Vadå, duger det inte en med en t-shirt? :mad:

Jag har sett priser mellan $15 - $250 beroende på blodgrupp och behov. Det finns dessutom flera olika organisationen inom detta. Däremot så verkar det som att om man spenderat en längre tid i Europa sedan 80-talet så får man inte ge blod i USA. Detta på grund av tokiga kossansjukan.

Rätta mig gärna om jag misstolkat.
http://www.americasblood.org/go.cfm?do=Page.View&pid=2

Jag får alltså aldrig någonsin lämna blod i USA. Jävla amerikaner!
I Sverige tar de inte heller emot mitt dyrbara blod på grund av att jag åker till Afrika ibland.

Det är dags för plan B: Är det någon här som vill köpa några liter av mitt blod? :)

Last edited:
Det handlar inte om att finansiera resan. :hihi
Faktum är att jag får betalt för att åka dit.

Jag får alltså aldrig någonsin lämna blod i USA. Jävla amerikaner!
I Sverige tar de inte heller emot mitt dyrbara blod på grund av att jag åker till Afrika ibland.

Det är dags för plan B: Är det någon här som vill köpa några liter av mitt blod? :)

Skall du jobba som legosoldat i Sverige?? :D:D såg nån som vela sälja en skuld här för ett tag sedan!!

Varför vill du inte ha det själv? :va
Jag tänkte bara utnyttja att jag har så jävla bra blod. Dessutom finns det folk som kanske behöver det bättre än jag.
Men jag har egentligen ingenting emot att behålla det för mig själv. Speciellt med tanke på att jag är mycket fysiskt aktiv.

Så säger jag också och sambon hävdar motsatsen!!

Jag tänkte bara utnyttja att jag har så jävla bra blod. Dessutom finns det folk som kanske behöver det bättre än jag.
Men jag har egentligen ingenting emot att behålla det för mig själv. Speciellt med tanke på att jag är mycket fysiskt aktiv.

Sant. En dag är det kanske en själv som ligger på britsen och behöver blod. Synd om det inte fanns något blod att tillgå då.

Jag har själv också 0- men på grund av mitt resande i mysko länder hinner karenstiden aldrig gå ut för mig att få ge blod.

BS. Du har småflickskiss i ådrorna. Mitt kan man kapsla in uran med.

Chuck köper allt sitt blod av mig!
Han byter en gång om året för att inte bli en mjukis!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park