Hur mycket är denna R6:a värd ?

9000aero

Xor
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Kawasaki Z900 2017
Här har ni annonsen http://www.blocket.se/vi/9149454.htm?ca=2_s
Han vill ha 48000kr för den utöver det han skriver i annonsen säger han så här:

""Hojen har gått ca. 5000 mil, med en hel del service gjord i motorn. T.ex. så är det bytt kolvringar och packningar i motorn, så motorn är i nyskick. Bromsbelägg är också i nyskick och den läcker ingen vätska över huvudtaget.Vad jag som amatör kan säga så har jag inte märkt något glapp i sving eller framgaffel, har mc:n i vinterförvar så har svårt att kolla de nu.Däcken är i bra skick, skulle tippa att det går att köra en sommar till med däcken, fram sitter det Michelin Pilot och bak Pirelli Diablo Strada.. Hojen är aldrig lagd eller vurpad, och lacken är näst intill felfri.Det är inklusive mig och mc-handlare fem ägare på hojen..""

Jag tycker det känns som han har tagit i lite i överkant på priset.
Förresten hur illa är det att den gått 5000 mil ?

Mvh Mc Spekulant
"edit" hoppas det ligger i rätt forum..

""Hojen har gått ca. 5000 mil, med en hel del service gjord i motorn. T.ex. så är det bytt kolvringar och packningar i motorn, så motorn är i nyskick. Bromsbelägg är också i nyskick och den läcker ingen vätska över huvudtaget.Vad jag som amatör kan säga så har jag inte märkt något glapp i sving eller framgaffel, har mc:n i vinterförvar så har svårt att kolla de nu.Däcken är i bra skick, skulle tippa att det går att köra en sommar till med däcken, fram sitter det Michelin Pilot och bak Pirelli Diablo Strada.. Hojen är aldrig lagd eller vurpad, och lacken är näst intill felfri.Det är inklusive mig och mc-handlare fem ägare på hojen..""

Mvh Mc Spekulant

Jag tycker att man inte ska stirra sig blind på hur långt den har gått..

Utan om serviceboken är ordentligt ifylld och gjord gärna med kvitton..
För många backar sina mätare, el kopplar ut dom..

I övrigt låter det helt okay...

Kolla runt vad andra begär för sina 99:or med ungefär samma mil... nog för att han har gjort mycket med den men det är inget som jag skulle betala en massa extra för. känns som det är ett över pris men som sagt kolla runt lite och jämför.

Mvh Andrésen

Var själv intressant på den hojen men 5000mil + 48k fick mig att avstå. Det höga priset motiverades med custombakdelen som kostade 12-15k.

Jag tycker att man inte ska stirra sig blind på hur långt den har gått..

Utan om serviceboken är ordentligt ifylld och gjord gärna med kvitton..
För många backar sina mätare, el kopplar ut dom..

I övrigt låter det helt okay...

Då ska jag fråga han om service boken..
Altså så länge den är skött och servats enligt bok så är 5000 mil inte så farligt ?

Mvh Mc Spekulant

max 38.000 för den hojen

Var själv intressant på den hojen men 5000mil + 48k fick mig att avstå. Det höga priset motiverades med custombakdelen som kostade 12-15k.

Ok ja då lär han väl inte pruta så mycket då misstänker jag..
Känns inte så roligt ändå att den gått 5000mil
Och att han vill ha 48000 för den motiveringen det tycker jag inte håller i längden..

Låter svindyrt. Polarn tjöpte precis en superfin lågmilad 99a för under långt under 40.. Så tänkt om!

2832000 Var själv intressant på den hojen men 5000mil + 48k fick mig att avstå. Det höga priset motiverades med custombakdelen som kostade 12-15k.
Ja jösses, såna grejer höjer verkligen ( :rolleyes: ) värdet på hojen, avgassystemet var inte speciellt unikt det heller, har sett mer än 1 R6 med sånt system, en och annan R1 också för den delen.

Ja jösses, såna grejer höjer verkligen ( :rolleyes: ) värdet på hojen, avgassystemet var inte speciellt unikt det heller, har sett mer än 1 R6 med sånt system, en och annan R1 också för den delen.

Vad kostar det där avgassytemet nytt ?

Men som sagt 40k tänkte jag bjuda å se om han nappar på det

2832136 Vad kostar det där avgassytemet nytt ?

Men som sagt 40k tänkte jag bjuda å se om han nappar på det
Vänta istället till sommaren, kommer ut fler objekt på marknaden då.
40k för en som gått 5.000mil är för mkt. Jag gav för min r6a (99a) 37k och den hade gått 4.000mil.

BVSA = Billigare Vid Svar A-"någonting", betyder att han vet att han är för dyr.

Kollar man på bakdäcket så ser den i alla fall "snällt" kört, inget mönster mittpå men på sidan...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT