Hur mycket är den värd?

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Tjena tjena!

Jag har en YZ450F 2006 som är trasig. Kedjan hoppade ur och smällde in i motorblocket. Jag har varken tid eller lust att laga detta och vill helt enkelt sälja iväg den.

Så min fråga är: hur mycket kan jag sälja den för?

Jag kan ta den för en 20k! :)

F.ö. så vet jag inte vad den är värd.

Det där ser ut att gå att laga. Om inte så kostar blockhalvor rätt mycket. till Husaberg 9000 kr. Yamma vet jag inte. Säkert dyrare. Men försök att laga det. En duktig alu-svetsare fixar det utan större svårigheter. Motorn måste dock tas isär och göras rent före svets.

Last edited:
Jobbigt sånt där. Jag har en spricka i motorn på min TTR som måste svetsas och den sitter lite dumt till så motorn måste häktas ur för att fixas. Tänkte ta tag i det nästa vecka. :)

Utan att veta skicket i övrigt på din hoj så gissar jag på 35000:-
Du kan få taag på billiga blockhalvor från www.servicehonda.com. Men kolla vad Yamaha tar. Tror inte att det rör sig om några 9000:- iaf.
Gissar på 3500-4500.

Den där är inte sönder....bara lite ripig:D Gör ett försök att klämma ihop sprickan bara och låt svarvaa till en hyllsa som passar utan på tigt!! på med jb weld lim och dunka fast utan på klart:tummenupp

Den där är inte sönder....bara lite ripig:D Gör ett försök att klämma ihop sprickan bara och låt svarvaa till en hyllsa som passar utan på tigt!! på med jb weld lim och dunka fast utan på klart:tummenupp

Många seriösa mekar som gör så eller? :D

Motorblock kostar 6k till ktm 300

Jajjamän!

8500 för ett motorblock till en yama 450, om man köper på MC-Varuhuset. Och inte möjligt att köpa ena halvan separat. Får väll bli en svetsning eller budgivning på hojen...

Do I hear 20 000 swedish koroners?

Många seriösa mekar som gör så eller? :D

Motorblock kostar 6k till ktm 300

Ja vist detta där är inget viktigt ställe på motorn,,,det är ju ovanför oljenivån och bara en axel för kopplingen som ska ha lite stöd. Inga problem att laga på plats:tummenupp

Andra ägare.
Nya däck bak och fram.
Motorn är shysst förutom en oljeläcka pga. gängpaj på oljeplugg.
Hjullager fram tycker jag ska bytas, nya slänger jag med.
Svingen har fått sig en liten smäll på vänster sida (se bild).
I övrigt en fräsh motocykel.

Köparen får hämta motorcykeln.

Last edited:
jag har en tog fin 06a med helt ny plast osv, gått max 40h. blått renthalstyre osv för 36 och den är inte skadad hehe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT