hur mycke betalar ni i självrisk??

20 år.

när min förra hoj blev stulen trodde jag att självrisken skulle ligga på 6000:- men det visade sig att det är vad självrisken MINST kunde hamna på... och i mitt fall va dom "så snälla" och tvingade mig betala så mycket dom kunde suga ur mig.... 12.500 kr... ~25% av hojen beräknade värde :huvet :död :4skrika

Fick betala 13000kr i självrisk när jag planterade min första cykel i en bil. Hojen köpte jag för 29000.
Det var riktigt surt, gick fortfarande på gymnsiet då så pengar hade man ju inte i överdrift precis.

Skönt att se att det inte bara är nackdelar med att bli äldre...

sterner skrev:
JÄVLAR!!! total kvaddade min hoj nu och fick en självrisk på 12000.allt pga att jag e under 25,,ville bara se vad ni andra har och va ni har för försäkringsbolag.själv har jag en daytona och betalar 6.800 om året för hel..visst billigt till det händer en olycka.nu hände d :(

Det brukar alltid gå att förhandla med försäkringsbolagen. 12tkr är mycket i självrisk, så du kan säkert sänka den rejält mot att du inte reparerar allt på cykeln... om det nu finns något som ska bytas, men som inte är akut och du kan byta själv senare :)

Har varit med om liknande med bil, där självrisken var på 10tkr. Då strök försäkringsbolaget helt min självrisk mot att de slapp byta viltbågen (nypris ca 10tkr).

hmm problemet e ju då att hojen kommer aldrig ut på gatan igen så illa e det..men ska ringa och ta det med dom imorgon och höra om det finns något att göra.....tackar

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan