Hur monterar jag laptimern?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Nu är laptimer inhandlad för att säkert kunna se varje gång jag kör 2 sekunder snabbare på varje bana. :va
Frågan som dök upp nu är vilken sida på MC:n brukar den sitta? Man brukar ju ställa sändaren vid depån, men denna kan ju vara på både höger och vänster sida. Eftersom det är en ganska vanlig (AIM) lappis jag köpt kan det ju vara bra att ha den på samma sida som de flesta.

Du sätter mottagaren så att du lätt kan ändra sida på den, förslagsvis med bra kardborre eller liknande.. Depån kan vara både åt höger som vänster, och behöva korsa banan för att sätta ut sändaren är lite oklokt, men det går.

/Joakim

Är det inte så att de flesta har ett "fäste" på varje sida och så flyttar man mottagaren beroende på vilken bana man kör på +

På Falkenberg och Knutstorp borde man ju ha den på höger sida, men på Anderstorp och Gelleråsen borde den sitta på vänster sida. (mot depån)

Pelle B skrev:
Nu är laptimer inhandlad för att säkert kunna se varje gång jag kör 2 sekunder snabbare på varje bana. :va
Frågan som dök upp nu är vilken sida på MC:n brukar den sitta? Man brukar ju ställa sändaren vid depån, men denna kan ju vara på både höger och vänster sida. Eftersom det är en ganska vanlig (AIM) lappis jag köpt kan det ju vara bra att ha den på samma sida som de flesta.

Vad ska du med en sådan till. Det är ju bara fråga mig vilken tid jag kör på och lägga till två sekunder, så har ju du din tid. :D :D :yoparty

Annars är väl idén med kardborre bra. :)

Varför inte fästa den på kroppen? Så brukar jag göra när jag kör mx eller enduro.
Tex med buntband längst upp på ryggskyddet.

Trango_B skrev:
Varför inte fästa den på kroppen? Så brukar jag göra när jag kör mx eller enduro.
Uh? :va

edit: vart har du displayen då? Är det inte dumt om man kraschar?

Trango_B skrev:

Du menar nog transpondern på tävlingar eller?

Jag använder dubbelhäftande karborre som jag har satt på båda sidorna, på gaffelbenet bakom frontkåpan.
Funkar perfa och mottagaren har suttit kvar efter två crasher! :tummenupp

Hitta bara två lämpliga platser på varje sida som IR-mottagaren kan sitta på, lämpligen lite skyddad bakom någon kåpa...

Mad Moose skrev:
Vad ska du med en sådan till. Det är ju bara fråga mig vilken tid jag kör på och lägga till två sekunder, så har ju du din tid. :D :D :yoparty

Annars är väl idén med kardborre bra. :)

:arsele Jag skall ta balettlektioner i vinter sen kommer allt gå som en dans! Sedan skall jag lura i alla andra att 0,2 kilo är rätt däckstryck samt att hojen går 20% bättre om man lossar lite på tändstiften. Bucklan är min, piece of cake!

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa