Dom är mkt tjockare.. Jag använder inte helicoil längre. Dessa är bättre på alla punkter
Helicoil är ju bara en spiral, detta är en hylsa gängad invändigt och utvändigt
Det låter ju väldigt lovande

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom är mkt tjockare.. Jag använder inte helicoil längre. Dessa är bättre på alla punkter
Helicoil är ju bara en spiral, detta är en hylsa gängad invändigt och utvändigt
ja man blir urinerad
Säkert en knapp tusenlapp
m12.. x1,25 i guess
Jag kan kolla på jobbet imorn
Är det m12 x 1,25 så är det samma mått som på helicoilen, och då kommer jag få samma problem som jag har nu dvs. för lite gods att fästa i. Dock gängtappade jag ju bara halva hålet, så det kanske kan gå ändå.
TUSEN SPÄNN?! Ahhh! Rid mig baklänges... Och jag som tyckte att 500 spänn var dyrt för helisatserna.
Time sert hylsorna är långa(helicoilen + 50% typ), så det bör inte va några problem
Time sert hylsorna är långa(helicoilen + 50% typ), så det bör inte va några problem
Man kan kapa dom efter behov med bågfil
dofilus: Thx, det hade jag helt missat
Nu har jag inhandlat recoilgängor och en gängtapp i storleken m12 x 1,25. Har även smetat på båtepoxy i gängorna jag gjorde med den felaktiga tappen, så nu får det bära eller bristaSka prova imorn och återkommer med resultatet.
Ringde förresten Würth och deras insatser var lika tjocka som recoil/helicoil/v-coilen. De hade dem dessutom bara i storleken m12 x 1,25 x 20, vilket tyvär är alldeles för långa.
Om man har köpt Biltemas insatsgängor för M12x1.75, vilken gängtapp skall man då använda? M14x1.75 eller funkar det med M14x2 vilket är den jag har?? Håller det?
Någon som har kunskaper om dels vilken dimension borret ska ha och dels gängtappens dimension för M6 lösgänga samt om det går att köpa dessa två delar 'löst' någonstans?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |