Hur montera WRP's sänkningskit på en ER-6'a?

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Vi har köpt ett sänkningskit till tantens ER-6, av model WRP WS-20108. Den "utförliga monteringsanvisningen" säger egentligen bara "ta bort fjädern, byt sätet, sätt tillbaka fjädern" :död Eftersom jag är lite tveksam till att börja riva isär en fjäder/dämpningsenhet utan mer info så undrar jag om någon gjort detta förut och kan ge lite råd?

Du funderar inte på varför de skriver det här?
"•Levereras med monteringsinstruktioner, dock rekommenderar vi att montering överlåtes till utbildad mekaniker."
:7peta

Du funderar inte på varför de skriver det här?
"•Levereras med monteringsinstruktioner, dock rekommenderar vi att montering överlåtes till utbildad mekaniker."
:7peta

Jag är ju utbildad - bara inte på sån't här :tungan
Näe, men allvarligt talat så har jag skruvat en del, och vet att med en bra manual, rätt verktyg och lite lugnt och sansat sunt förnuft så fixar man det mesta. Till slut...

Jag är ju utbildad - bara inte på sån't här :tungan
Näe, men allvarligt talat så har jag skruvat en del, och vet att med en bra manual, rätt verktyg och lite lugnt och sansat sunt förnuft så fixar man det mesta. Till slut...

Haha! Bra där! :tummenupp

Jag hoppas du/ni får till det. Och jag hoppas hon blir nöjd med sänkningen. Passa på att styva upp dämpningen lite när du ändå håller på så får hon en ER-6:a som är betydligt roligare och som tillåter lite mer "aktiv" körning än originaldämparna gör. Såvida hon inte väger 35 kg och inte får dämparna att röra sig ändå... :3freak

Jag har sänkt min er-6a. den svåraste biten var att spänna ihop fjädern så att man kunde dela på dämparen. Jag bytte ut "koppen" nr 15 på bilden. Det var den lätta biten.

Jag har sänkt min er-6a. den svåraste biten var att spänna ihop fjädern så att man kunde dela på dämparen. Jag bytte ut "koppen" nr 15 på bilden. Det var den lätta biten.

Det jag klurar på är hur jag får isär dämparenheten. Jag inbillar mig att ett par fjäderspännare håller själva fjädern i schack, men jag vill ju ogärna behöva bolla med enheten när fjädern väl är spänd.

Hej!

Istället för att göra en egen tråd så fortsätter jag här, jag ska antagligen köpa en hoj i veckan som jag vill höja då den tidigare blivit sänkt. Vad kostar det att lämna in på verkstad förutsatt att man har alla delar (har ej kunskap att göra det själv).

Tacksam för ungefärliga svar.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...