Hur montera pinlock?

Tompa25

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1
Har köpt en X-lite hjälm och då medföljer pinlockvisir, men hur monterar jag det? Står bara "ta av plasten på ena sidan som ligger an mot visiret, sätt dit det och ta av plasten på andra sidan". Hade dock bara plast på en sida, vilken sida det nu är. Jag gissar att det är den sidan med gummilisten som ska ligga mot visiret - verkar vettigast, men denna sidan passar det inte riktigt på utan visst bruk av våld. Så vilken sida på pinlockvisiret ska ligga emot hjälmvisiret och inte. Sidan med gummilisten eller den andra. Någon som vet innan jag pressar dit det på fel sida och pajar hela visiret.

Själva visiret kan böjas ganska mycket, likaså pinlocket. Lägg visiret på ett bord så att det ligger som ett "U", å pressa sedan lätt ut det, haka sedan i pinlocket, du kan få böja det oxå lite grann. Vet inte vilken sida det ska vara men blir det fel kommer pinlocket sticka ut utanför visiret, då e det bara att byta sida...

Nu e det på. Ställskruvarna/plastfästena var vridna i sitt minsta läge. Därför det inte funkade.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman