Hur modda undertail r6 -01?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ja är det nån som har nåra tips eller har gjort nåt snyggt själv.
Är alltså nya baken vi pratar om här (den med vita integrerade bakljus)

Har tagit bort den feta original läppen och gjort ett eget fäste för plåt och mini blinker men är inte nöjd. Det var en sk nöd lösning vill helst ha infällda i typ vita bil blinker i tailen och plåten satt lätt formad efter hjulhuset så att den blir så ren som möjligt.

Nån som har nån bra bild eller tips hur dom gjort vill inte va nån copycat men kan va bra att få en knuff i rätt riktning.

E det nån som har eller vet nån som har en röd original undertail till ovanstående cykel så är jag intresserad om priset är rätt. E nog med att saker skall kunna återställas till original.

Idé frossa!! :D

Stoppsladd skrev:

Har tagit bort den feta original läppen och gjort ett eget fäste för plåt och mini blinker men är inte nöjd. Det var en sk nöd lösning vill helst ha infällda i typ vita bil blinker i tailen och plåten satt lätt formad efter hjulhuset så att den blir så ren som möjligt.

Nån som har nån bra bild eller tips hur dom gjort vill inte va nån copycat men kan va bra att få en knuff i rätt riktning.

E det nån som har eller vet nån som har en röd original undertail till ovanstående cykel så är jag intresserad om priset är rätt. E nog med att saker skall kunna återställas till original.

Kolla med McB! Hans bakdel är grymt snygg.

/NeO

Ok har kollat på hans hoj och min nuvarande konstruktion påminner lite om den han har. Men det svamlades nåt om ombyggnad där oxå.
Blir de nå för dej då NeO?

Lägger in en bild (dålig men ändå) på nuvarande utseende.
Vill ha mera slimmat typ som dom nya undertailsen som kommit till rettan med två smala streck som blinker SNYGGT! :tummenupp

Bifogat

• r6bakroterad.jpg
    r6bakroterad.jpg
    36.7 KB · Visningar: 507
Så här ser min ut!! Blinkersglas o lampor från peugot 206/307 ngt modifierade..ska fixa till regskylten lite snyggare,blev en panikgrej o satte ditt den me vingmuttrar!!

Bifogat

• cimg0030.jpg
    cimg0030.jpg
    18.3 KB · Visningar: 447
Jag har ett projekt liggandes som går ut på att integrera blinkers i bakljusen. Dock avstannat pga. kostnader och tidsbrist. Vill du veta hur jag hade tänkt mig det, så fråga på.

Ungefär såhär ser det ut:

Bifogat

• r6bakroterad[1].jpg
    r6bakroterad[1].jpg
    58.5 KB · Visningar: 465
> J.S det var nåt sånt som jag hade tänkt mej men MCB's ide ligger oxå nära till hands då får man så lite skrot som möjligt där bak. Fler bilder tips??

Stoppsladd skrev:
Ok har kollat på hans hoj och min nuvarande konstruktion påminner lite om den han har. Men det svamlades nåt om ombyggnad där oxå.
Blir de nå för dej då NeO?

Lägger in en bild (dålig men ändå) på nuvarande utseende.
Vill ha mera slimmat typ som dom nya undertailsen som kommit till rettan med två smala streck som blinker SNYGGT! :tummenupp

Jag ska bygga om min, blir nog så som McB har nu...

/NeO

Skulle inte vara helt fel men blir nog lite pyssel. Frågan är vad för slags dioder som använts vid det bygget (vill veta).

Det där såg riktigt snyggt ut. Troligen inte så svårt att fixa till, gäller bara att hitta tillräckligt ljusstarka dioder (dyrt).

Stoppsladd skrev:

Kolla denna sida www.axesstrading.se och gå in på styling!!

Re: Re: Re: Re: Hur modda undertail r6 -01?

Rasorblade skrev:
Kan hålla med om att bilderna inte är så bra MEN ser bättre ut i verkligheten !! :tummenupp

Det tvivlar jag inte på, men nu rörde det sig om R6 -01 och senare som skulle modifieras, och den undertail som fanns till R6 hos axesstrading var till -99 och -00. R6 -01 och senare har enligt mig en originalmonterad undertail som är snyggare än alla eftermarknadsundertails som finns. :)

Re: Re: Re: Re: Re: Hur modda undertail r6 -01?

McB skrev:
Det tvivlar jag inte på, men nu rörde det sig om R6 -01 och senare som skulle modifieras, och den undertail som fanns till R6 hos axesstrading var till -99 och -00. R6 -01 och senare har enligt mig en originalmonterad undertail som är snyggare än alla eftermarknadsundertails som finns. :)

OK!! tänkte inte på det!! :rodnar

Stoppsladd skrev:
Skulle inte vara helt fel men blir nog lite pyssel. Frågan är vad för slags dioder som använts vid det bygget (vill veta).

Du kan gå in på den här addressen:
http://www.tobefast.com/r6.htm

Här är lite info om grejerna!

This is a retrofit of a stock 2001 or 2002 R6 tail. The internal workings of the factory LED tail light are removed and replaced with our Custom LED curcuit board containing 60 Ultra Bright RED LEDs and 40 Ultra Bright YELLOW LEDs.

The Red LEDs function as running and brake lights (dual intensity). The yellow LEDs serve as the blinker! That's right - you're totally integrated with this tail, no need for any other rear blinkers. To prevent color mixing and to create a dramatic effect, the unit will flash between the Red and Yellow LEDs on the side you're turning - super bright, super colorful, super noticeable!

You can't even compare the brightness of this unit to the stock setup. From the factory, you only get 20 LEDs in the stock tail compared to 100! The LEDs you get with the Custom LED R6 Tail are the newest and brightest technology for LEDs. The power draw increase is negligible due to a super efficient design on our part and the fact that LEDs are very efficient to begin with.

The image below shows how the tail looks while turning with the running lights on. The tail functions exactly the same when the brakes are applied - except the RED LEDs become much brighter.

$169.99 Plus Shipping. Click here to order.

MSRP is $249.99 , Circuit Board Install pricing $25.00.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025