Hur mkt jobbar ni?

Jag anser mig mer vara anställd än att jobba åt företaget jag är anställd på. Det är så fruktansvärt degigt jobb men samtidigt rätt roligt och omväxlande, men lönen är ju därefter också :( Tror jag har runt 95:-/h utan ob.

Åker från Kristianstad 05.45 varje morgon mån - fre... Jobbar bara i malmö och lund... Kommer oftast hem 16.00 ibland tidigare och ibland senare...

Jobbar som Elektriker-lärling... 11900:- innan skatt... :huvet :huvet

Hoppas på en snar förändring... :tomten

äh. jobbar som elevassistent på en högstadieskola.

kan bestämma lite hur jag vill jobba. jobbar 100%(40h/v) får betalt för 88%, vilket gör att jag får pröjs undet ALLA lov som kidsen har :) väntar bara på sommaren!!!

I fredags började jag 7 jobba till 2, sen börja jag 6 igen å slutade 2.. jobbar som svetsare..

Last edited:
Det är olika men mins 40h/v. Jobbar från 07.00-16.00 eller 07.30-16.30 det beror på vart jag ska jobba. Ibland blir det kvällar och helger också.

Det är ett roligt och omväxlade jobb med bra arbetskamrater.
Men lönen är inte så jätte bra men det funkar. (när man bor hemma i allafall)

Skulle vara kul ifall ni även berättade vad ni har för yrke..
Själv tog jag steget från event/reklam branchen därför att jag ansåg att jag hade alldelles för oregelbundna arbetstider o timmar (0-70 tim)v.
Har ett nytt jobb idag där jag jobbar 8 timmar/dygn. :7peta
Dumt anser säkert de flesta här på SH!
Visst jag har sämre lön idag (per arbetad timme) men samtidigt vet jag att jag har mat på bordet och råd med försäkring till hojen kommande månad.. :tummenupp

Last edited:
Maldiani skrev:
Skulle vara kul ifall ni även berättade vad ni har för yrke..
Själv tog jag steget från event/reklam branchen därför att jag ansåg att jag hade alldelles för oregelbundna arbetstider o timmar (0-70 tim)v.
Har ett nytt jobb idag där jag jobbar 8 timmar/dygn. :7peta
Dumt anser säkert de flesta här på SH!
Visst jag har sämre lön idag (per arbetad timme) men samtidigt vet jag att jag har mat på bordet nästa månad och råd med försäkring till hojen.. :tummenupp
Varför skriver inte du vad du har för yrke nu då?

Har pluggat systemvetenskapliga programmet i Lund, och jobbar nu i IT/mobil-branchen.
Sitter på ett kontor med några andra polare och, skaffar företagskunder, tar emot ordrar, förlänger abonnemang, säljer mobiler, porterar, gör behovsanalyser osv gällande telefoni för företag. Man styr sin lön helt och hållet själv. Ju mer man jobbar och förbereder och går in för det, desto mer cash. Jobbar just nu hyffsat mycket som sagt. Svårt att sluta.

Ställningsbyggare.Förman.Mycket slit för penningen,men den är istället rätt väl tilltagen :) .Jobbar 8,5 timmar per dag så att man kan kvälla kl 14 på fredagarna.Sommartid är det däremot övertid varenda dag,ca 12 timmar om dan i snitt.Har väl samma läge som kay egentligen,kan få jobba hur mycket jag vill,men värdesätter ledig tid mer nuförtiden.

MikkE skrev:
äh. jobbar som elevassistent på en högstadieskola.

kan bestämma lite hur jag vill jobba. jobbar 100%(40h/v) får betalt för 88%, vilket gör att jag får pröjs undet ALLA lov som kidsen har :) väntar bara på sommaren!!!

Hmm, jobbar 100% men får betalt för 88%? Låter som en dålig affär....

fortfarande sjukskriven.. har varit det nu i 16 månader..

känns just nu som att det kommer bli svårt att vänja sig av "ledigheten"..

Idéellt 3-10 timmar i veckan för tillfället...
Hade med nöje jobbat mycket om jag haft ett jobb, helst ett som inte är allt för dödstråkigt då :)

Jag är svarvere...jobbar 4 skift vilket innebär att jag är ledig var fjärde vecka... :tummenupp

Precis tillräckligt för att ha råd med mina fritidsintressen. Inte en sekund mer än nödvändigt. Ingen som kommer tacka dig om 10år att du jobbat arslet av dig.

Ska nog jobba 8 timmar per dag och i snitt 37,5 per vecka!, sen hur mycket av den tid på jobbet som är effektivt arbete är nog en betydligt lägre siffra :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back