Hur mkt jobbar ni?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hur mycket jobbar ni? Jag kom precis på att jag jobbar rätt många timmar...
Är säljare och tar med mig mycket administrativt jobb hem, försöker utnyttja tiden på jobbet så effektivt som möjligt till just försäljning, så jag gör allt "restarbete" hemma framför datorn samtidigt som man försöker surfa på SH lite vid sidan om :tungan . Är på kontoret 8.00 - 18.00 , sen jobbar jag ungefär en timma hemma också. Räknar man in rasterna sysslar man altså med jobbet ca 11 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Sedan har jag ju musikproduktionsbolaget och DJandet som tar lite tid me. Igår spelade jag på kvällen, då jobbade jag alltså 16 timmar :yoparty. Jag räknade ut förra månaden, och då blev det cirka 260 timmars jobb. Tycker det är kul o jobba, fina pengar, kul arbetskamrater! Det är så det funkar. Hur ser det ut för er?

edit; Försökte göra en poll, men det misslyckades tydligen. :huvet

den här veckan blir en go 7-dagars... med lite nattarbete etc... många 0800-23-dagar nån 0800-0300-dagar + helgen. lite svart kaffe på det du :)

EDIT: Men det går i perioder... Förra året jobbade jag drygt ca 250 övertidstimmar

(+frilansverksamheten :3freak )

Last edited:
Kay skrev:
Hur mycket jobbar ni? Jag kom precis på att jag jobbar rätt många timmar...
Är säljare och tar med mig mycket administrativt jobb hem, försöker utnyttja tiden på jobbet så effektivt som möjligt till just försäljning, så jag gör allt "restarbete" hemma framför datorn samtidigt som man försöker surfa på SH lite vid sidan om :tungan . Är på kontoret 8.00 - 18.00 , sen jobbar jag ungefär en timma hemma också. Räknar man in rasterna sysslar man altså med jobbet ca 11 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Sedan har jag ju musikproduktionsbolaget och DJandet som tar lite tid me. Igår spelade jag på kvällen, då jobbade jag alltså 16 timmar :yoparty. Jag räknade ut förra månaden, och då blev det cirka 260 timmars jobb. Tycker det är kul o jobba, fina pengar, kul arbetskamrater! Det är så det funkar. Hur ser det ut för er?

edit; Försökte göra en poll, men det misslyckades tydligen. :huvet
Tjänar du nåt då?

Jag jobbar nu förövrigt... :tomten

Finns en annan ganska lång och ny tråd i samma ämne, troligtvis i det här forumet.

Jag jobbar för mycket iaf :tungan

bagerah skrev:
Jag me....smygsurfing är lite farligt och spännande.... :eek: :)
Hehe, jag smyger inte.. Det är det enda jag gör.. Surfar alltså... :-) Bra jobb..
Börjar bli lite seg nu bara, funderar på att gå och käka en bulle och ta en kopp cappuchino!

Vart jobbar du?

Hultan skrev:
Tjänar du nåt då?

Jag jobbar nu förövrigt... :tomten

Jag jobbade när jag skrev tråden :tungan
NU e jag klar för dagen! :)

Bara haft jobbet några månader, men får ut mellan 20-25000 kr efter skatt. Är en av de bättre säljarna :yoparty så jag klarar mig! Men mycket vill ha mer, och man vänjer sig fort vid lönen, och jag märker inte det så mkt då jag sparar rätt flitigt. Roligare att spara och köpa hojar, resor osv, än att smälla det på för dyra pubkvällar och dyra parfymer, anser jag iaf! :)

Last edited:
Jobba eller sitta av tiden tills man får gå hem?

Jobbar väl 15 timmar i veckan - resten av tiden sitter man här o försöker reta upp green-Brinckis.....

Kay skrev:
Jag jobbade när jag skrev tråden :tungan
NU e jag klar för dagen! :)

Bara haft jobbet några månader, men får ut mellan 20-25000 kr efter skatt. Är en av de bättre säljarna :yoparty så jag klarar mig! Men mycket vill ha mer, och man vänjer sig fort vid lönen, och jag märker inte det så mkt då jag sparar rätt flitigt. Roligare att spara och köpa hojar, resor osv, än att smälla det på för dyra pubkvällar och dyra parfymer, anser jag iaf! :)
Word!
Inte för att jag gör det men spara bör man!

Jobba????
Anställd av försäkringskassan. Bättre arbetsgivare får man leta efter.
Vaknar när man vill,lång lunch har man åxå. Men dagarna är skit tråkiga å
går sakta som fan.

Mr Skutt: "Men dagarna är skit tråkiga å
går sakta som fan." ... -och kasst betalar "din arbetsgivare" också antar jag. Låter ju inte så fantastiskt after all, SLACKERJÄVEL!! ;)... :tungan :arsele

Får man fråga vad som är fatt?

Kay skrev:
Mr Skutt: "Men dagarna är skit tråkiga å
går sakta som fan." ... -och kasst betalar "din arbetsgivare" också antar jag. Låter ju inte så fantastiskt after all, SLACKERJÄVEL!! ;)... :tungan :arsele

Får man fråga vad som är fatt?
Dåligt betalt vet jag inte om de är. Mitt ordinarie jobb betalar ut de som inte
försäkringskassan betalar. Rätt bra tycker jag. :tummenupp
Jag fick foten under larvbandet på en grävare för 7 veckor sen. Å nu vill
inte fot djäveln läka ordentligt. Skulle faktiskt hellre jobba än va hemma hela
dagarna.

Mr Skutt skrev:
Dåligt betalt vet jag inte om de är. Mitt ordinarie jobb betalar ut de som inte
försäkringskassan betalar. Rätt bra tycker jag. :tummenupp
Jag fick foten under larvbandet på en grävare för 7 veckor sen. Å nu vill
inte fot djäveln läka ordentligt. Skulle faktiskt hellre jobba än va hemma hela
dagarna.

Aj som f... :huvet
Låter som det var en smärtsam upplevelse! :död

Kay skrev:
Aj som f... :huvet
Låter som det var en smärtsam upplevelse! :död

Ja man stog inte å små log direkt. Men min räddning va att jag hade foten i
en sandhög å inte på bar asfalt. Nu vart de "bara" mjukdelskador säger dom
som vet. Men fortfarande har inte svullnaden gått ner. Så nått annat fel
måste de va. :va
Ett tips är att inte prova å ha fötter under larvband.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back