Hur man lastar crosshojen SNABBT!

Har grabbar funnit metoden?


  • Antal röstningar
    0
> det är en ungersk(eller nåt?)
Schweizisk, va?
 
Dom av er som vill fortsätta 'tycka att den är kul' skall nog sluta läsa nu.

Men eftersom jag är en nyfiken fan så måste jag ju ta reda på hur i h-e det går till. Sagt och gjort så frågade jag en polares polare som är regissör och han låter meddela att:

---snip---
Det är en övergång mellan två olika tagningar, en med motorcykeln och en med bilen. Man gör hoppet först med en kamera som sitter på en mojäng som registrerar alla rörelser kameran gör (motion control). Sen parkerar man bilen på precis rätt ställe och låter en dator styra kameran för att göra om exakt samma kamerarörelse. Effekten blir att det enda som skiljer de två sekvenserna åt är motorcykeln respektive bilen. Och sen är det 'bara' att ruta för ruta painta mellan de två sekvenserna den korta snutt som både motorcykeln och bilen är i bild samtidigt. Allra sist ritar man dit dammolnet när mc:n landar i bilen, och det är faktiskt inte riktigt hundra om man kolla noga. Bilen är riggad för att röra sig, antingen med hjälp av avancerade tryckluftsmojänger eller helt enkelt ett antal snubbar som knuffar och drar (som man i såna fall får ta bort på samma sätt som man tar bort motorcykeln).
---snip---


Share 'n enjoy,
//Spider
 
Spider skrev:
Dom av er som vill fortsätta 'tycka att den är kul' skall nog sluta läsa nu.

Men eftersom jag är en nyfiken fan så måste jag ju ta reda på hur i h-e det går till. Sagt och gjort så frågade jag en polares polare som är regissör och han låter meddela att:

---snip---
Det är en övergång mellan två olika tagningar, en med motorcykeln och en med bilen. Man gör hoppet först med en kamera som sitter på en mojäng som registrerar alla rörelser kameran gör (motion control). Sen parkerar man bilen på precis rätt ställe och låter en dator styra kameran för att göra om exakt samma kamerarörelse. Effekten blir att det enda som skiljer de två sekvenserna åt är motorcykeln respektive bilen. Och sen är det 'bara' att ruta för ruta painta mellan de två sekvenserna den korta snutt som både motorcykeln och bilen är i bild samtidigt. Allra sist ritar man dit dammolnet när mc:n landar i bilen, och det är faktiskt inte riktigt hundra om man kolla noga. Bilen är riggad för att röra sig, antingen med hjälp av avancerade tryckluftsmojänger eller helt enkelt ett antal snubbar som knuffar och drar (som man i såna fall får ta bort på samma sätt som man tar bort motorcykeln).
---snip---


Share 'n enjoy,
//Spider
Det visste jag redan hade man hoppat in så i bilen hade man nog fan inte överlevt!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top