Hur man lagar kinaplast enklast !

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Hej på er alla...

ber om ursäkt för det stora bilderna - kanske någon MODERATOR kan minska ner dem ?

Det är ju lätt hänt att man ramlar & plasten knäcks.
Så jag tänkte visa i en liten bildserie hur man lättast
lagar plasten på våra kinahojjar.
-------------------------

Här kan du se sprickan i plasten som blev när den knäcktes,
& även lödkolven jag använder till att smälta ihop delarna igen, med.
AGF00006.jpg


Här har jag börjat trycka ihop de trasiga bitarna för att sedan smälta ihop dem
AGF00007.jpg


Här är förstärkningsplasten nertryckt & utsmetad (smält) ner i/över själva sprickan.
AGF00010.jpg


Ett bra exempel som visar ett öronfäste till sidokåpan som jag lagat.
Gör man denna "smältning" på båda sidorna så blir det lika starkt som nytt.
AGF00002.jpg


Den vida delen längst ner är en bit från en minimotoframskärm som jag använt som tilläg/utfyllnad för att laga en del av sidokåpan som fattades efter krashen.
AGF00008.jpg


Nästan klart, nu är det bara att använda lödkolven som en slags uppvärmd spackelspade & mjuka till linjerna lite grann.
AGF00013.jpg


MVH/
........kristian
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top