Hur man lagar kinaplast enklast !

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Hej på er alla...

ber om ursäkt för det stora bilderna - kanske någon MODERATOR kan minska ner dem ?

Det är ju lätt hänt att man ramlar & plasten knäcks.
Så jag tänkte visa i en liten bildserie hur man lättast
lagar plasten på våra kinahojjar.
-------------------------

Här kan du se sprickan i plasten som blev när den knäcktes,
& även lödkolven jag använder till att smälta ihop delarna igen, med.
AGF00006.jpg


Här har jag börjat trycka ihop de trasiga bitarna för att sedan smälta ihop dem
AGF00007.jpg


Här är förstärkningsplasten nertryckt & utsmetad (smält) ner i/över själva sprickan.
AGF00010.jpg


Ett bra exempel som visar ett öronfäste till sidokåpan som jag lagat.
Gör man denna "smältning" på båda sidorna så blir det lika starkt som nytt.
AGF00002.jpg


Den vida delen längst ner är en bit från en minimotoframskärm som jag använt som tilläg/utfyllnad för att laga en del av sidokåpan som fattades efter krashen.
AGF00008.jpg


Nästan klart, nu är det bara att använda lödkolven som en slags uppvärmd spackelspade & mjuka till linjerna lite grann.
AGF00013.jpg


MVH/
........kristian
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top