Hur man kopplar bort tändningslåset på R1

på vilket sätt tyckte du att denna tråd var bra....

för en tjuv kanske????

Ravetrancer skrev:
på vilket sätt tyckte du att denna tråd var bra....

för en tjuv kanske????
Japp om man är okunnig tjuv så kan man gå på kurs hos Jalle och lära sig att tjuvkoppla motorcyklar ;)

Det framgår naturligtvis inte på bilderna vilka kablar man måste klippa/bygla, detta är ett tips till dom som kör Road Racing och inte vill fippla med tändningsnyckeln, inte så kul att stå i depån och leta tändningsnyckel innan start, på många Road Racing hojar kopplas tändningslåset bort.

Jag är elektriker och kan sådant här, men jag hjälper ENDAST dom som jag känner och då ENDAST tävlings redskap (försäkringen gäller inte utan tändningslås).

Tjuvar behöver knappast några instruktioner, dom klarar sig utan min hjälp.

Puss på dig Ravis :kär

Last edited:
Jalle skrev:
Sängbordet hade även rökfärgat glas och finns även det kvar i min ägo. Säljes till högstbjudande. :zpy

Kan INTE rekommanderas. Rullade av misstag ur sängen efter en öm herdestund med flickvännen i 16-års åldren och hamnade på/i hennes glasbord. Skivan gick sönder och där satt jag, blodig i glasskärvorna när hennes pappa kom infarandes pga. glaskrossljudet.... Pinsamt värre att fråga efter plåster då..

Seizure Later skrev:
Kan INTE rekommanderas. Rullade av misstag ur sängen efter en öm herdestund med flickvännen i 16-års åldren och hamnade på/i hennes glasbord. Skivan gick sönder och där satt jag, blodig i glasskärvorna när hennes pappa kom infarandes pga. glaskrossljudet.... Pinsamt värre att fråga efter plåster då..
en 16 årig flickvän :whip snuskgubbe där :slicka

Ja, ja, nu var det jag som var i 16-årsåldren... Min dåvarende flickvän var faktisk 17. Så det så! :fakta

Sen att min nuvarende sambo är nästan 10 år yngre än jag det kanske är gubbsjukt? :p

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla