Hur man kör ifrån en björn

oFFkeFF skrev:
Ett tips är att inte jobba så mycket med bromspunkter i början, utan att koncentrera dig på att åka i kurvorna så fort som möjligt. Bromsar du sent som fanken utan kontroll, så kommer du bara bromsa på dig, inte ha cykeln i ordning inför böjen och så kommer du åka sakta genom den. Bromsar du 3 meter tidigare och släpper bromsen 10 meter tidigare, bär du med dig mer fart.

Precis, jag jobbar mer med att släppa bromsen tidigare än att bromsa sent. När man går in i kurvorna precis så hårt som det går och håller så mycket kurvhastighet som ens cykel kan bära. DÅ kan man börja jobba på att flytta fram bromspunkterna(iofs kommer de att ha flyttat fram sig "på köpet" ändå).

Mike: Kul läsning, och jag ska nog ge Donkey en fot i röva för att han går runt o låtsas att han har ryggskott för att slippa bli smutsig om sina händer:)
Vet ej om du kommer ihåg mig, men jag kommer ihåg dig iaf efter loppet när du satt och höll dig för nacken i tältet.
Som sagt , klart imponerad av det du gör, hoppas det bara blir bättre o bättre:)

Lycka Till:)

Don Q: :fatta!

Rejvis

Klart jag kommer ihåg, du har dessutom utlovat köttbullemackor i samband med Moto GP.

Vem kan glömma en köttbullemacka :hihi

Problemet är bara alla körningar plus skruvandet, det tar ju nästan all tid man har.

Sen skall man ju ha tid för att åka ut å rasta den blå som bara står i garaget, men jag får väl skaffa kortet först för annars kommer det väl en annan blå som man gärna vill vara långt ifrån.

Tack annars för stöd och support, det behövs.

Mvh Mike "snart snabbare än Björnen"

Alla björnar måste till slut gå i ide :hihi :hihi

Ravetrancer skrev:
Mike: Kul läsning, och jag ska nog ge Donkey en fot i röva för att han går runt o låtsas att han har ryggskott för att slippa bli smutsig om sina händer:)
Vet ej om du kommer ihåg mig, men jag kommer ihåg dig iaf efter loppet när du satt och höll dig för nacken i tältet.
Som sagt , klart imponerad av det du gör, hoppas det bara blir bättre o bättre:)

Lycka Till:)

Don Q: :fatta!

Rejvis

Du har helt rätt, jag provade detta på Kinnekulle i söndags och inte nog med att jag blev bra mycket snabbare utan det gjorde även körningen mycket smidigare å lugnare.

Ända problemet var att jag testade att öka farten lite till varje gång och till slut gick det för fort jag fick lägga ner hojen så fotpinnen tog i och bakhjulet lyfte "ruskigt otäckt" :skrämd

Men alla tips mottages tacksamt då det behövs.

Tack

/Mikael

Chris Ash skrev:
Precis, jag jobbar mer med att släppa bromsen tidigare än att bromsa sent. När man går in i kurvorna precis så hårt som det går och håller så mycket kurvhastighet som ens cykel kan bära. DÅ kan man börja jobba på att flytta fram bromspunkterna(iofs kommer de att ha flyttat fram sig "på köpet" ändå).

:tummenupp det tar sig sa räva när läraren sket på sig, ne fan vi syns väll på Svistad då kan jag lära dig att gå rakt fram i Torparn :fyllisar

Har tänkt att försöka svänga i kurvorna framöver, men tack i alla fall.

/M

ecce skrev:
:tummenupp det tar sig sa räva när läraren sket på sig, ne fan vi syns väll på Svistad då kan jag lära dig att gå rakt fram i Torparn :fyllisar

Yes!!

Såklart, vi är anmälda och har inplanerat hela SM serien, någon SO samt nån B tävling, så vi kommer vara på Sviestad fre till sön.

Ses där.

/M

ecce skrev:
Jo misstänkte någe sådant. Kommer du till Svistad 29-30?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026